چرا اسکار باز هم بدون مجری برگزار می شود؟
مسئولان برگزاری جوایز اسکار ۲۰۲۰، با دریافت با تجربه موفق سال گذشته در این مراسم، تصمیم گرفته‌اند بار دیگر پربیینده‌ترین رویداد سینمایی جهان را بدون مجری برگزار کنند

چرا مراسم اسکار 2020 بدون مجری برگزار می شود؟

مسئولان برگزاری جوایز اسکار ۲۰۲۰، با دریافت با تجربه موفق سال گذشته در این مراسم، تصمیم گرفته‌اند بار دیگر پربیینده‌ترین رویداد سینمایی جهان را بدون مجری برگزار کنند.

علاقه‌مندان به سینما برای دومین سال پیاپی مراسم پر زرق و برق اعلام برندگان اسکار که با حضور ستاره‌های سینمایی برگزار می‌شود را بدون حضور یک مجری تماشا خواهند کرد، اتفاقی که «کری برک» رئیس شبکه تلویزیونی ABC در توئیتر خود نوشت: انتظار داریم امسال نامزدهای بسیار تجاری را در کنار عناصر فوق‌العاده‌ دیگری را در مراسم داشته باشیم و تمام تلاشمان این است که دوباره مراسم سرگرم‌کننده‌ای تدارک ببینیم.

بیشتر بدانید : اسکار 2020 بدون مجری ماند؟

رئیس شبکه ABC آمریکا که حق پخش مراسم اسکار را در اختیار دارد پیش از این نیز در ماه مارس ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر اشاره کرده بود که احتمال آن زیاد است که در جوایز اسکار آتی دوباره فرمول موفق سال گذشته را تکرار کنیم.

سال گذشته مراسم اسکار ۲۰۱۹ پس از حواشی که برای «کوین هارت» پیش آمد و کنار گذاشته شدن او در نهایت بدون مجری برگزار شد و نکته جالب اینجاست که با ۲۹.۶ میلیون مخاطب تلویزیونی نسبت به سال ۲۰۱۸ که «جیمی کمیل» مجری بود، ۱۲ درصد رشد مخاطب را به ثبت رساند.

در سال ۲۰۱۸ دومین رکورد کمترین بیننده تلویزیونی این جوایز از سال ۱۹۷۴ تاکنون با ۲۶.۵ میلیون مخاطب به ثبت رسیده بود و در رده بازه سنی ۱۸-۴۹ سال نزدیک به ۶.۸ میلیون ریزش مخاطب داشت و به همین دلیل شبکه ABC فشار زیادی روی آکادمی اسکار وارد کرد تا در با ایجاد تغییرات این جوای را دوباره به روندی مثبت بازگرداند.

امسال نیز به لطف حضور فیلم‌های معروف‌های محبوبی چون «مرد ایرلندی»، «جوکر»، «اَنگل»، «جوجو ربیت»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «داستان ازدواج»، آکادمی اسکار نگرانی زیادی ندارد و با اتکا به همین ستاره‌ها احتمالا تجربه موفقی چون سال گذشته در جذب مخاطب و برگزاری مراسم بدون مجری خواهد داشت.

نامزدهای نهایی نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص و مراسم اعطای این جوایز نیز ۱۰ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.
 

بیشتر بدانید : اسکار بدون مجری 2019 محبوب تر از سال قبل!

بیشتر بدانید : انیمیشن های بلند اسکار 2020 معرفی شدند

بیشتر بدانید : در جستجوی فریده از اسکار 2020 جا ماند!

بیشتر بدانید : مجری اسکار 2020 چه کسی خواهد بود؟ + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir