خواننده زن لبنانی: تمام خانه ام در انفجار آسیب دید! + عکس
الیسا ، خواننده لبنانی گفت خانه وی به دلیل انفجار بزرگی که پایتخت بیروت را لرزاند شامگاه سه‌شنبه به طور کامل آسیب دیده است

خانه خواننده معروف لبنانی ویران شد 

الیسا خواننده مشهور و محبوب لبنانی در توییتر خود نوشت: از این اتفاق در کشورم قلبم به درد آمده است. خداروشکر حال من خوب است و امیدوارم کشورم آسیب زیادی ندیده باشد و کسی شهید نشده باشد و مجروحان بهبود پیدا کنند. تمام خانه من آسیب دیده است ، اما این مهم نیست ، مهم این است که خداوند از لبنان محافظت کند.

صحبت های الیسا خواننده درباره انفجار بیروت
صحبت های الیسا خواننده درباره انفجار بیروت

وزارت بهداشت لبنان در آمار جدید خود اعلام کرد که تعداد کشته‌ها بیش از ۳۰ نفر است. پیشتر صلیب سرخ لبنان گفته بود کشته‌ها ۷۰ نفر است. وزارت بهداشت لبنان می‌گوید ۲۵۰۰ نفر تا این لحظه زخمی شده‌اند.

ویران شدن خانه الیسا خواننده عرب
ویران شدن خانه الیسا خواننده عرب

بیوگرافی الیسا خواننده زن لبنانی

الیسار زکریا خوری متولد ۲۷ اکتبر ۱۹۷۲ خوانندهٔ مسیحی لبنانی و تحصیلات او کارشناسی علوم سیاسی است. وی از سال ۱۹۹۲ میلادی فعالیت موسیقایی خود را آغاز کرد و به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران موسیقی عرب، یکی از بهترین خوانندگان عرب است. الیسا با ارائهٔ ۸ آلبوم به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های خاورمیانه تبدیل شده‌است. الیسا بعد از عمرو دیاب اولین خوانندهٔ عرب است که تا به حال ۳ بار جایزه جهانی موزیک به‌خاطر پرفروش‌ترین آلبوم خاورمیانه را کسب کرده‌است.

وی در شرکت موسیقی «سیمون اسمر» آموزش دیده‌است. الیسا در ابتدا هنرمند بازیگر تئاتر بود و بعدها به موسیقی رو آورد. الیسا در حال حاضر با بیماری سرطان سینه مبارزه می‌کند. پزشکان او از روند درمان بسیار راضی هستند.


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ