آیا بیمارستان جم با شجریان کاسبی می کند؟ + عکس
اینستاگرام بیمارستان جم برای مدتی، از حالت عمومی به خصوصی درآمد که با اعتراض گسترده هواداران استاد روبرو شد و دوباره عمومی شد 

وضعیت سلامت استاد شجریان را کجا دنیال کنیم؟ 

بیمارستان جم در خیابان شهید مطهری تهران، محل بستری استاد محمد رضا شجریان است که مدتی است به دلیل بیماری ریوی ، در بخش مراقبت های ویژه، حضور دارند. بیمارستان جم تهران از طریق اینستاگرام خود، تا کنون ۴ اطلاعیه را منتشر کرده و از عموم هواداران خسرو آواز ایران خواسته تا فقط از طریق این کانال رسمی، پیگیری اخبار و وضعیت سلامتی استاد شجریان باشند.

این بیمارستان چندی پیش با صدور یک نامه، از مردم خواست از طریق سایت و اینستاگرام بیمارستان جم، پیگیری اوضاع استاد باشند. اینستاگرام بیمارستان جم برای مدتی، از حالت عمومی به خصوصی درآمد که با اعتراض گسترده هواداران استاد روبرو شد و دوباره عمومی شد. شمار فالوئرهای اینستاگرام بیمارستان جم از ۷۰۰۰ مخاطب فراتر رفته و اجازه کامنت زنی هم مسدود شده است.

بعضی از فعالان رسانه ای معتقدند که بیمارستان جم با این اطلاع رسانی قطره چکانی که با سکوت خبری همایون و مژگان شجریان هم همراه شده است، در حال تلاش برای دیده شدن است و نوعی کاسبی می‌کند. به هر حال امیدواریم اوضاع استاد رو به بهبودی باشد. گر چه امیدها ضعیف شده است.

بیمارستان جم همان بیمارستانی است که پس از فوت مرحوم کیارستمی، کمپینی توسط برخی هنرمندان در مقابل این مجموعه درمانی برپا شد. یکی از پزشکان بیمارستان، با پلاکاردی، موجبات واکنش شدید هواداران کیارستمی و مهرجویی را فراهم کرده بود.

تصویر زیر اطلاعیه بیمارستان جم درباره اطلاع رسانی سلامتی استاد محمد رضا شجریان از طریق سایت و اینستاگرام بیمارستان جم تهران است.

اطلاعیه بیمارستان جم
اطلاعیه بیمارستان جم

اینستاگرام محمد رضا شجریان به صورت رسمی در دسترس نیست و همایون شجریان، فرزند خسرو آواز ایران از هواداران استاد خواسته است که اخبار مربوط به سلامت ایشان را صرفا از طریق اینستاگرام وی دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند. استاد شجریان، سال ۱۳۹۴ در بیمارستان کسری تهران بستری شد و سپس مرخص شد. او از زمستان سال گذشته به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان جم بستری شده است. بیمارستان جم، ۲۸ مرداد ۹۹ با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ایشان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جم تحت نظر تیم پزشکی است.

برای آشنایی با اینستاگرام فرزندان و نوه استاد که تیک آبی دارند، نگاهی داریم به نوشته های آنها در ماه های اخیر.

شهریور ۱۳۹۴، استاد شجریان در بیمارستان کسری تهران بستری شد. او از تیم پزشکی با انتشار نامه ای که تصویر آن را در زیر مشاهده میکنید، قدردانی کرد. ماه  بعدش نیز با دستخطی، از هوادارانش به مناسبت تبریگ هفتاد و پنجمین سالگرد تولدش، تشکر کرده بود.

تصویر دستخط استاد شجریان در شهریور و مهر ۱۳۹۴ در تهران
تصویر دستخط استاد شجریان در شهریور و مهر ۱۳۹۴ در تهران

شایعات درباره سلامت استاد شجریان همیشه بوده و در مرداد ۹۹ نیز افزایش یافت. در زمستان سال پیش، همایون شجریان در پستی که بازتاب های زیادی پیدا کرد، از دوستانش خواست به شایعات بی توجه باشند. او استاد را درگیر بیماری ریوی دانست که تحت مراقبت های ویژه هستند.

او ۲ اسفند ۹۸ از هوادارانش خواست تنها اخبار مربوط به سلامت استاد شجریان را صرفا از طریق صفحه اینستاگرام وی دنبال کنند. صفحه اینستاگرام همایون شجریان در روزهای پایانی مرداد ماه ۹۹، خبر جدیدی درباره استاد منتشر نکرده است که امیدواریم پست امیدبخش بهبود وضعیت هوشیاری استاد در بیمارستان جم تهران باشید. شبکه خبری یورونیوز، دیشب در یک لایو اینستاگرامی، با رئیس بیمارستان جم صحبت کرده بود.

درخواست همایون شجریان از مردم
درخواست همایون شجریان از مردم

همایون شجریان، فرزند استاد محمد رضا شجریان، چندی روز پیش از بستری خسرو آواز ایران در بیمارستان جم تهران، ویدویی از حضور استاد در قونیه را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که استاد را در آذر ماه سال ۱۳۸۸ نشان می دهد. این ویدیو ۱ دقیقه ای که در اینستاگرام همایون خان به اشتراک گذاشته شده، بیش از ۶۸۰ هزار بازدید و قریب به ۹ هزار کامنت دریافت کرده است. سهراب پور ناظری و طهمورث پورناظری نیز از کامنت گذاران این ویدیو صفحه اینستاگرام پسر استاد هستند.

آخرین پست اینستاگرام همایون شجریان فرزند استاد محمد رضا شجریان
آخرین پست اینستاگرام همایون شجریان فرزند استاد محمد رضا شجریان

همایون شجریان، اواخر سال گذشته، آلبوم خراسانیات را منتشر کرد که یکی از آٖلبوم های پر فروش سال نود و هشت شد.

دختر محمدرضا شجریان

مژگان شجریان، دختر استاد شجریان نیز اینستاگرامی دارد که ۲۳۰ هزار دنبال کننده دارد. او خود را نوازنده ستاره و مجمسه ساز و نقاش می داند و از مخاطبانش خواسته در سایت همراه شو دات کام با وی همراه شوند.

مژگان شجریان نیز ۳ اسفند ۹۸ با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشته بوده که استاد شجریان در سال های اخیر به دلیل مساعد نبودن شرایط، از ملاقات پرهیز می کردند. او گفته بود که تنها به گذاشتن عکسی از علائم نمایشگر علائم حیاتی وی بسنده می کنم. او در ایالات متحده زندگی و مشغول به فعالیت در کار هنری است.

مژگان و همایون شجریان در نوروز ۱۳۹۸ در لس آنجلس
مژگان و همایون شجریان در نوروز ۱۳۹۸ در لس آنجلس

ریان شجریان که نوه خسرو آواز ایران محسوب می شود، در اینستاگرام فعال بوده و بعضا پست هایی درباره استاد می گذارد. یکی از پست های ریان را مشاهده می کنید .

اینستانوشته نوه استاد شجریان مربوط به چند ماه پیش
اینستانوشته نوه استاد شجریان مربوط به چند ماه پیش

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com