درد و دل حیاتی با عموپورنگ: از گویندگی اخبار تا تبلیغ پوشاک
 درددل‌های محمدرضا حیاتی با عموپورنگ | حیات «حیاتی» بی‌«صدا»، بی‌«سیما»حیاتی در پخش زنده‌ای که با داریوش فرضیایی یا همان عمو‌پورنگ داشت، دوباره از این اتفاق یاد کرد و درواقع بهتر است بگوییم سر درددلش باز شد و گله کرد

حیات «حیاتی» بی‌«صدا»، بی‌«سیما»

پس از ۳۴ سال فعالیت مداوم، از اول تیر ۱۳۹۴ دیگر کارمند رسمی صداوسیما نبود و بازنشسته شد. موعدی که البته چندسال قبل به سرآمده بود، اما مسبب این نشد که او دیگر روی آنتن صداوسیما نرود، رأس ساعت ۲ پشت تریبون شبکه یک سیما قرار نگیرد و برایمان اخبار نخواند. فعالیت او در سازمان صداوسیما تمدید می‌شد و طبق گفته‌های خودش با نظر رئیس سازمان قرار شد کسانی که بازنشست می‌شوند، با داشتن شرایط همکاری، به همکاری با صداوسیما ادامه دهند. این شد که محمدرضا حیاتی به لحاظ اداری بازنشست شد، اما همچنان به کار گویندگی خبر در صداوسیما مشغول بود.

اوایل سال ۹۹، اما ورق برگشت. او به دنبال اظهارنظری در یک مصاحبه اینترنتی که در آن از ارادات و علاقه خودش به یکی از خواننده‌های آن ور آبی صحبت کرد، تمام وکمال از صداوسیما کنار گذاشته شد و این مرتبه دست و حسابی بازنشسته شد! حالا او که در این مدت به فعالیت در فضای مجازی رو آورده بود، در پخش زنده‌ای که با داریوش فرضیایی یا همان عمو‌پورنگ داشت، دوباره از این اتفاق یاد کرد و درواقع بهتر است بگوییم سر درددلش باز شد و گله کرد.

بیشتر بدانید : اظهارنظر جنجالی محمدرضا حیاتی درباره خوانندگان پیش از انقلاب !

کاش محترمانه ‌تر برخورد می‌ کردند

حیاتی در پخش زنده خودش با داریوش فرضیایی (عموپورنگ) دوباره فرصت را مغتنم شمرد و از کنارگذاشتن ناگهانی اش از صداوسیما صحبت کرد. او پیش از این در زمان وقوع این اتفاق گفته بود: «مطالبی بیان شد که شاید از نظر عده‌ای جالب نبود و باعث شد همکاری ام با صداوسیما مدتی قطع شود. از طرف مدیران با من تماس گرفتند و گفتند شما نباشید. من هم گفتم چشم. من ۵ سال پیش بازنشسته شدم و حالا اگر شما می‌گویید نباشم می‌پذیرم.»

بیشتر بدانید : حیاتی پس از اظهار نظر درباره ابی: تماس گرفتند گفتند تلویزیون نیا!

بااین حال، به ظاهر این روش برکناری، آن هم بعد از مدت‌ها مجریگری و گویندگی، همچنان برای او تلخ و دوست نداشتنی است که دوباره به آن اشاره کرده است: «من توقع نداشتم وقتی بازنشسته شدم به طرز ویژه‌ای با من برخورد شود، اما به طبع کسی که علاقه‌مند به رسانه است، اگر زمانی هم قرار است کنار برود، باید مقداری محترمانه‌تر برود.» این اتفاق همان زمان هم باعث شد کاربران در فضای مجازی واکنش‌هایی نشان دهند. عده‌ای معتقد بودند کسی که دارد در صداوسیما کار می‌کند، به هرحال باید خط قرمز‌ها و بایدهاونباید‌های آن را رعایت کند و کاربران زیادی هم معتقد بودند این طرز برخورد محترمانه و درست نبوده است: «کاش دست  کم به احترام همه این سال‌های حضورش درصدا و سیما به دلیل یه حرف کوچک این طوری عذرش رو نمی‌خواستین.»

از تریبون شبکه یک تا تبلیغات پوشاک

هرچه پیش از این در فضای مجازی حضور نداشت، بعد از کنارگذاشته شدن از صداوسیما انتخاب کرد تا در صفحات مجازی مقابل دید همگان باشد. صفحه اینستاگرام برای خودش راه انداخت و با همان لحن خشک و خبری اش از مردم خواست صفحه اش را دنبال کنند. نکته‌ای که خودش هم به آن اذعان کرد: «قبل‌تر حتی در فضای مجازی هم فعال نبودم. قبل از اینکه بیایم، چندین صفحه به اسم من بود که اصلا متعلق به من نبود.» حالا، ولی خودش می‌گوید به علت علاقه اش به خبر، سعی می‌کند اخبار مهم کشور و دنیا را در حد چنددقیقه برای مخاطبانش بخواند. بااین حال حضور او در فضای مجازی در حد همین دنبال کردن علایق و خبرخواندن نبود و جو پرحاشیه‌ای که در این فضا حاکم است، بر او هم غلبه کرد.

حیاتی اگر پیش از این و در زمان حضور در صداوسیما، با «به‌پایتخت سفر قطر کرد» یا «نشستن روی اره» سوژه می‌شد، این بار با تبلیغ برای یک برند پوشاک خودش را سر زبان‌ها انداخت. اتفاقی که خودش هم اعتراف کرد انتخاب خوبی برایش نبوده و باید محتاط‌تر در این مسیر قدم برمی داشته است: «برخی تبلیغات را نباید قبول می‌کردم و از لحاظ وجهه کاری در مکانی بودم که باید چیز‌هایی را رعایت می‌کردم. سعی می‌کنم از این پس با درایت بیشتری این کار را بکنم و با شرکت‌های معتبر که خدمت رسانی می‌کنند همکاری کنم و در خدمت تولیدکنندگان و کارآفرینان باشم.»

بیشتر بدانید : اجرای حیاتی در تیزر تبلیغاتی پوشاک مردانه + عکس

من از ایران نرفته  ام

تبلیغ محمدرضا حیاتی در صفحات اینستاگرام، واکنش خوب مردم را به دنبال نداشت. درواقع برای مردمی که همیشه او را با یک لحن جدی و حین خواندن اخبار مختلف دیده بودند، باورپذیر و جذاب هم نبود و رنگ ولعاب تبلیغاتی و جذابی را هم عاید آن برند نکرده بود. همان موقع کاربران در فضای مجازی هم با بیان‌های مختلف به این نکته اشاره کرده بودند: «حیاتی نماد اخبار در مملکت ما بود. چرا گذاشتین شأن این آدم تا حد ضبط استوری تبلیغاتی پایین بیاد؟»

و کاربر دیگری هم نوشته بود: «او باید قدر جایگاهش رو می‌دونست و با این سرعت تصمیم عجولانه‌ای نمی‌گرفت، اون هم برای یک صفحه اینستاگرامی.» لابه لای همه این اتفاقات، حاشیه‌های دیگری هم بود که دامن حیاتی را گرفت که یکی از آن‌ها خبر مهاجرت او از ایران بود که بازهم واکنش برانگیز بود و دست بر قضا در لایو خود با داریوش فرضیایی هم به آن اشاره کرد. او که پیش از این هم در مصاحبه‌ای دیگر گفته بود اگر می‌خواستم از ایران بروم، سال‌های قبل این کار را می‌کردم، گفت: «شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده بود که من از ایران رفته ام. من الان هم بیش از یک سال است که داخل ایران مسافرت نرفته ام و در کشور عزیزمان ایران و در تهران هستم.» و درنهایت دوباره یادآوری این نکته که: «اکنون در فضای مجازی مشغول به کار هستم 

 

بیشتر بدانید : محمدرضا حیاتی از دلیل اخراجش و مهاجرت از کشور گفت

بیشتر بدانید : توضیح حیاتی به نظر جنجالی اش درباره دعوای ابی و چاوشی

بیشتر بدانید : محمدرضا حیاتی بازیگر طنز تلویزیونی شد! + عکس

بیشتر بدانید : پاسخ ابی به ابراز ارادت حیاتی و ممنوع التصویر شدن او + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:shahraranews.ir