محمود فرشچیان در سال 1379 در فهرست روشنفكران قرن بیست‌ویكم ثبت شده است و موزه‌داران و مجموعه‌داران شخصی به داشتن قطعه‌ای از او مباهات می‌كنند

 

استاد محمود فرشچیان نقاشی كوثر را برای نمایش بزرگی و شكوه حضرت زهرای اطهر (س) به‌پایان رسانده است كه در موزه‌ی آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود.

این هنرمند نقاش و مینیاتوریست نام‌دار ایرانی كه سال‌هاست شاه‌كارهایش را در ینگه‌ی دنیا خلق كرده و به ایران ‌می‌آورد، به‌تازگی از سفر معنوی حج بازگشته در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به خلق اثر نقاشی مقاومت و پیروزی خرمشهر از رونمایی تابلوی نقاشی كوثر كه در جلالت و عظمت مقام حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) توسط وی ترسیم شده است، خبر داد.

وی افزود: این اثر به‌زودی در آستان قدس رضوی و موزه‌ی حضرت امام رضا (ع) رونمایی خواهد شد.

استاد فرشچیان با ابراز ارادت خود به شهیدان سرافراز حماسه‌ی دفاع مقدس گفت: تاكنون چند اثر در خصوص این حماسه‌سازان خلق كرده‌ام كه در موزه سعدآباد قرار دارد و انشا‌الله در اولین فرصت در مورد مقاومت و پیروزی خرمشهر نیز دست به‌كار خواهم شد.

این استاد 77 ساله‌ی اصفهانی كه در حال حاضر مقیم ایالت نیوجرسی آمریكاست، در فاصله‌ی سال‌های 1327 تا 1373 در 83 نمایشگاه گروهی شركت و 51 نمایشگاه انفرادی برپا كرده است.

شهرهای الجزایر، فلورانس، مونیخ، سالك‌لیت سیتی، پكن، كراچی، نیویورك، شانگ‌های، شیكاگو، كی‌اف، پاریس، تهران، استانبول، لاهور، راولپندی، وین، اصفهان، میلان، رم و واشنگتن دی‌سی، تاكنون میزبان‌های مینیاتورهای وی بوده‌اند.

نام محمود فرشچیان در سال 1379 در فهرست روشنفكران قرن بیست‌ویكم ثبت شده است و موزه‌داران و مجموعه‌داران شخصی به داشتن قطعه‌ای از او مباهات می‌كنند

 گردآوری : فرهنگ و هنر سیمرغ.
منبع :www.isna.ir