جشنواره یازدهم از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در بخش‌های رقابتی تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه‌خوانی، نمایش خیابانی،نمایشنامه‌نویسی ویژه اكبر رادی، ترجمه و مقاله، عكاسی تئاتر، پوستر تئاتر ..
یازدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در 11 بخش برگزار می‌شود
سعید هاشمی‌پور، دبیر جشنواره گفت: یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در 9 بخش رقابتی و 2 بخش غیر رقابتی و با بودجه كل 235 میلیون تومان برگزار می‌شود.  
 سعید هاشمی‌پور، دبیر جشنواره یازدهم تئاتر دانشگاهی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های این دوره از جشنواره پرداخت و در جمع خبرنگاران گفت:دبیرخانه جشنواره یازدهم از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در بخش‌های رقابتی تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه‌خوانی، نمایش خیابانی،نمایشنامه‌نویسی ویژه اكبر رادی، ترجمه و مقاله، عكاسی تئاتر، پوستر تئاتر و دو بخش غیررقابتی بین‌الملل و مدرسان دانشگاه برگزار می‌شود.
وی در ادامه به اولویت‌های جشنواره اشاره كرد و بیان داشت:در این دوره از جشنواره سعی كردیم كه دانشجویان برگزاركنندگان جشنواره باشند و مهمترین بخش ما در این جشنواره آموزش و پژوهش است.در این دوره علاوه بر بازخوانی و بازبینی آثار، سه جشنواره منطقه‌ای نیز در سبزوار، تبریز و بوشهر برگزار كرده‌ایم و برگزیدگان این مناطق در جشنواره حضور دارند.
هاشمی‌پور در ادامه به تشریح برنامه‌های بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و اضافه كرد:در بخش صحنه‌ای 28 نمایش حضور دارند كه 14 نمایش از دانشگاه‌های آزاد و 14 نمایش از دانشگاه دولتی خواهد بود و میزبانی نمایش‌ها در تالار هنر، مولوی، سمندریان، پلاتوی دانشكده سینما و تئاتر است.مسعود دلخواه، فرزاد معافی، امیر مكاری از بازبینان نمایش بودند.
وی افزود:در بخش مدرسان نیز كه به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، 17 متقاضی بود كه توسط سعید كشن‌فلاح و محمود عزیزی پنج نمایش را انتخاب كردند، در این دوره از جشنواره علی‌اكبر علیزاد، شكوفه ماسوری، حسن معجونی، خسرو بامداد و مسعود موسوی اجرای نمایش خواهند داشت.
هاشمی‌پور یادآور شد:در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی نیز هر سال مرحوم رادی حضور داشت و امسال این جایزه توسط همسر وی به برگزیدگان اهدا می‌شود در این بخش 12 نمایشنامه شركت كردند كه این آثار توسط كورش نریمانی، نادر برهانی‌مرند، جلال تجنگی داوری كردند.همچنین در بخش نمایشنامه‌خوانی نیز 100 اثر متقاضی بودند كه 80 اثر به مرحله بازبینی رسید و در نهایت 22 اثر انتخاب شدند.
وی ادامه داد:این بخش در چهار گروه آزاد، ترجمه و اقتباس، مرور آثار میلاد اكبرنژاد و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.در بخش نمایش‌های خیابانی نیز 80 نمایش متقاضی شدند كه در نهایت 14 نمایش انتخاب شدند و این بخش نیز در دو گروه آزاد با 9 اثر و آیینی و سنتی با پنج اثر برگزار می‌شود، بازبینی آثار بر عهده عباس اقسامی، رضا مهدیزاده،سامان خلیلیان است.
دبیر این دوره از جشنواره به بخش مسابقه مقاله‌نویسی اشاره كرد و بیان داشت:در این بخش نیز 16 اثر ترجمه‌ای و 15 مقاله حضور دارند.داور بخش مقاله شهرام زرگر و ترجمه مهدی نصرالله‌زاده است.در بخش مسابقه عكاسی تئاتر هم 12 اثر داوری می‌شود و در بخش مسابقه پوستر نیز 21 اثر شركت و با داوری منصور اوجی برگزیدگان معرفی می‌شود.
وی تصرح كرد:در این جشنواره مسابقه ماكت‌های صحنه‌ای نیز داریم كه 17 ماكت شركت كردند و آقای نازاریان این ماكت‌ها را داوری می‌كند. در بخش بین‌الملل نیز با اعلام فراخوان 24 فیلم ارسال شد و اولویت این بخش آموزش بوده كه در كنار پنج اجرای بین‌الملل از كشورهای ایتالیا، فرانسه ، ایران و یونان، ایران و اتریش، هشت كارگاه آموزشی برگزار می‌شود.
هاشمی‌پور درباره گردش مالی و بودجه جشنواره نیز گفت:135 میلیون تومان برای تهران، 50 میلیون تومان جشنواره مناطق در نظر گرفته شد و 50 میلیون تومان نیز اجاره تالار مولوی و رپرتوار نمایش‌ها در نظر گرفته شده كه در مجموع بودجه 235 میلیون تومان است.
هاشمی‌پور مكان برگزاری این كارگاه‌ها را دانشگاه تهران، هنر، سوره، باشگاه دانشجویان عنوان كرد.
در ادامه سیدمهدی قمصری، معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز درباره كمك دانشگاه تهران به جشنواره كه یك سالن در اختیار جشنواره قرار دادند، توضیحاتی داد.
منبع :farsnews.com