او خود را 24 ساله و دیپلم ریاضی معرفی كرد و ادامه داد: در مغازه‌ی كوچكی كه واقع در یكی از فقیرترین محله‌های تهران است، فیلم‌های مجاز را عرضه می‌كردم...
حجت ف كه مدتی قبل به عنوان اصلی‌ترین پخش كننده‌ی قاچاق فیلم «سنتوری» دستگیر شده گفت: از غیرقانونی بودن فروش این فیلم اطلاعی نداشته‌ام. 
با گذشت بیش از سه ماه از عرضه‌ی غیر قانونی نسخه‌ی قاچاق فیلم «سنتوری»، امروز عامل اصلی قاچاق این فیلم كه اسفند ماه معرفی شده بود، در یك برنامه‌ی رادیویی به همراه مرتضی شایسته پخش‌كننده و فرامرز فرازمند تهیه‌كننده سنتوری حضور پیدا كرد و گفت: من از ابتدا سینمای ایران و فیلم‌های داریوش مهرجویی را از فیلم «گاو» دنبال می‌كردم. حتی دلیل انتخاب شغلم نیز علاقه‌ام به فرهنگ و سینما بوده است و مسائل مادی آن برایم اهمیت چندانی نداشته است.
او خود را 24 ساله و دیپلم ریاضی معرفی كرد و ادامه داد: در مغازه‌ی كوچكی كه واقع در یكی از فقیرترین محله‌های تهران است، فیلم‌های مجاز را عرضه می‌كردم و فیلم «سنتوری» تنها فیلم غیر مجازی بود كه مسوولان در محل كارم یافتند.
حجت ف كه در حال حاضر به قید ضمانت آزاد شده است، از تهیه‌كننده‌ی این فیلم طلب بخشش كرد وعنوان كرد: بعد از آزادی‌اش كار عرضه‌ی فیلم را به صورت قانونی ادامه خواهد داد.
وی در مورد چگونگی ورود این اتهام نیز اظهار كرد: عده‌ی زیادی به این دلیل دستگیر شدند. اما از آنجا كه تعداد فیلم‌های من بیش از سایرین بود، به عنوان متهم اصلی شناخته شدم. در صورتیكه خود من هم این فیلم را از طریق فرد دیگری تهیه می‌كردم، اما از آنجا كه نتوانستم او را پیدا و معرفی كنم به عنوان عامل اصلی قاچاق این فیلم شناخته شدم.
بنا بر این گزارش، فرامرز فرازمند تهیه‌كننده «سنتوری» در بخش دیگری از برنامه‌ی «ساعت 25» كه از رادیو جوان پخش می‌شد با تاكید بر اینكه همچنان علت اصلی چگونگی این اتفاق نامشخص است، گفت: یكی از علل این حادثه را عطش مردم برای دیدن فیلم می‌دانم و ما نیز برای جلوگیری از چنین اتفاقی هیچگونه اكران خصوصی‌ را برای فیلم نگذاشته بودیم.
او با اشاره به ایراداتی كه در زیرنویس نسخه‌ی موجود در بازار وجود دارد، افزود: امروزه برای نمایش فیلم‌ها در خارج از كشور، زیرنویس توسط دستگاه‌های خاص به زبان كشورمقصد، بر روی فیلم حك می‌شود بنابراین نسخه‌ی موجود در بازار، در هیچ كشوری به این شكل اكران نشده است. 
مرتضی شایسته، پخش‌كننده‌ی این فیلم هم بدترین وضعیت را وضعیتی دانست كه فرد هم مال خود را از دست بدهد و هم در معرض اتهام قرار بگیرد.
وی با اشاره به این نكته كه تمامی عوامل فیلم افراد حرفه‌ای هستند، اعتقادش را اینگونه مطرح كرد: افراد حرفه‌ای به دلیل عشقی كه به سینما دارند و به دلیل علاقه‌ای كه برای دیدن فیلم‌های خود بر پرده‌ی نقره‌ای سینما و در كنار مردم دارند، چنین عملی را انجام نمی‌دهند و بیان این اتهامات می‌تواند باعث فرافكندن پوشش امنیتی برای دزدان وعاملین قاچاق باشد.
او همچنین به قوانین سخت كشورهای دیگر در زمینه قاچاق فیلم اشاره كرد و افزود: امروزه بسیاری از فیلم‌های سینمایی ما توسط كشورهای دیگر بر روی سایت‌های اینترنتی قرار می‌گیرند و در این راستا ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه‌ می‌خواهیم جلوی این روند را بگیرند.
منبع :isna.ir