فیلم جدید كلینت ایستوود كه در بخش مسابقه كن 2008 جزو فیلم‌های مطرح است، «بچه عوضی» نام دارد و بر اساس وقایعی حقیقی ، داستان زنی را به تصویر می‌كشد...

جشنواره بین‌المللی فیلم كن، اسامی 20 فیلم شركت كننده در بخش مسابقه شصت و یكیمین دوره خود را اعلام كرد ضمن این كه معرفی فیلم‌های بخش دو هفته كارگردانان و هفته منتقدان به روزهای 5 شنبه و جمعه موكول شد.
بنا بر این گزارش، در این فهرست، دو فیلم فرانسوی به چشم می‌خورد: «داستان نوئل» ساخته آرنود دسپلشن و «مرز سپیده‌دم» اثر «فیلیپ گارل».
فیلم جدید كلینت ایستوود كه در بخش مسابقه كن 2008 جزو فیلم‌های مطرح است، «بچه عوضی» نام دارد و بر اساس وقایعی حقیقی ، داستان زنی را به تصویر می‌كشد كه كودكش ناپدید می‌شود. هنگامی كه پسر این زن بازگردانده می‌شود، او احساس می‌كند كه پلیس بچه‌ای عوضی را به او داده است و به خاطر مخالفتش با پلیس لس‌آنجلس به دارالمجانین فرستاده می‌شود. او بعدها كشف می‌كند كه پسرش به قتل رسیده است و باعث افشای یك شبكه وسیع فساد در شهر می‌شود.
استیون سودربرگ نیز كه در سال 1989 با فیلم «جنسیت، دروغ و ویدئو» برنده نخل طلا شده بود، امسال با فیلم «چه»(درباره زندگی و مبارزات ارنستو چه‌گوارا) كه چهار ساعت به طول می‌انجامد در بخش مسابقه شركت می‌كند.
آتوم اگویان كارگردان كانادایی با فیلم «دلدادگی» و برادارن داردن(از بلژیك كه برنده نخل طلا در سال‌های 1999 و 2005 شده‌اند) با فیلم «سكوت لورنا» و «ویم وندرز» برنده نخل طلا در 1984 در این بخش شركت می‌كنند.
آری فولمن كارگردان اسراییلی با فیلم Waltz with Bashir و دو كارگردان آرژانتینی با نام‌های لوسرسیا مارتل و پابلو تراپرو با فیلم‌های «زن بی‌سر» و «لونرا» در این بخش شركت دارند.
دو فیلم نیز خارج از بخش مسابقه به نمایش در می‌آیند: ویكی كریستینا بارسلونا از وودی آلن كه در اسپانیا ساخته شده و پنه‌لوپه كروز در آن بازی می‌كند و فیلمی از استیون اسپیلبرگ با نام «ایندیانا جونز و سرزمین جمجمه كریستالی».
20فیلم‌ اعلام شده بخش مسابقه كن 61 عبارتند از:
آسیا:
«شهر24» ساخته «ژیا جانگ» از چین
«معجزه من» ساخته «اریك كو» از سنگاپور
«سبریس» ساخته «برلانت مندوزا» از فیلیپین

اروپا:
«چه» و «آرژانتین» ساخته «استیون سودربرگ» از اسپانیا
«داستان نوئل» ساخته «آرنائود دسپلشن» از فرانسه
«خواب بیداری» ساخته «بیگل جیلان» از تركیه
«دلتا» ساخته «كرانل ماندروچو» از مجارستان
«دیوو» ساخته «پائولو سورنتینو» از ایتالیا
«مرز سپیده‌دم» ساخته «فیلیپ گارل» از فرانسه
«Waltz with Bashir» ساخته «اری فولمن» از رژیم اشغالگر قدس
«فیلم‌برداری در پالرمو» ساخته «ویم وندرس» از آلمان
«سكوت لورنا» ساخته برادران «داردن» از بلژیك
«گومورا» ساخته «ماتیو گورونه» از ایتالیا

آمریكای شمالی:
«بچه عوضی» ساخته «كلینت ایستوود» از آمریكا
«ستایش» ساخته «اتوم اگویان» از كانادا
«سینك‌دوك» ساخته «چارلی كافمن»از آمریكا.

 

آمریكای جنوبی:
«لونرا» ساخته «پابلو تراپرو» از آرژانتین
«خط عبور» ساخته «والتر سادس» از برزیل
«زن بدون‌سر» ساخته «لوسرسیا مارتل» از آرژانتین
شصت و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کن از 14 تا 25 مه (25 اردیبهشت تا پنج خرداد) برگزار می شود و هیات داوران به ریاست شان پن فیلم برنده جایزه نخل طلا را مشخص می‌کند.
منبع : irasun.com