محمدرضا فروتن
محمدرضا فروتن كه در نخستین فیلم سینمایی محصول مشترك ایران و جمهوری آذربایجان نقش اول فیلم...
 
 محمدرضا فروتن با بازی در فیلم سینمایی «زمان معكوس» به كارگردانی انور ابلوچ فیلمساز آذربایجانی نخستین تجربه خود را در نقش یك پلیس بین‌المللی (ناظم علی‌اف) ایفا كرده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا فروتن كه در نخستین فیلم سینمایی محصول مشترك ایران و جمهوری آذربایجان نقش اول فیلم «زمان معكوس» را بازی می‌كند، در نقش ناظم علی‌اف ظاهر خواهد شد.
براساس این گزارش، زمان معكوس، تضادها و مسائل جامعه مدرن را از دید ناظم علی‌اف، پلیس آذربایجانی در دو كشور ایران و آذربایجان روایت می‌كند.
فیلم سینمایی زمان معكوس پس از فیلمبرداری صحنه‌های تهران و میگون صحنه‌های باقی مانده لوكیشن ایران را در بندر انزلی پیگیری می‌كند كه پس از آن با مراجعت گروه تولیدكننده فیلم به جمهوری آذربایجان 70 درصد باقی مانده از فیلم در آن كشور فیلمبرداری می‌شود.
در این فیلم علاوه بر محمدرضا فروتن، همایون ارشادی نیز در نقش بهرامی ظاهر می‌شود كه نخستین تجربه وی در نقش منفی و حادثه‌ای است.
ارشادی پیش از این تجربه حضور در آثار بین‌المللی را دارد.
صدرا عبدالهی تهیه كننده این فیلم، تولید «زمان معكوس» را فرصت مغتنمی برای رشد همكاری‌های فرهنگی دو كشور می‌داند و از آن به عنوان بستری برای حضور سینمای ایران در كشور اذربایجان كه از نظر فرهنگی به ایران نزدیك است یاد می‌كند.
پیش از این سینمای ایران از جمهوری آذربایجان تنها به عنوان لوكیشن بهره برده است اما این فیلم نخستین تجربه همكاری مشترك بین دو كشور است.
«زمان معكوس» به كارگردانی انور ابلوچ با مشاركت استودیوی آذربایجان فیلم به مدیریت «خامس مراد اف»، «ایوب دانشور» و «صدرا عبدالهی» ساخته می‌شود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com