«زیبا» از آن دست فیلم‌هایی نیست كه به سوالات شما جواب‌هایی آسان بدهد، تا جاییكه گاهی اوقات سوالات شما بی‌جواب می‌ماند، این فیلم...
 
 فیلم «زیبا» به كارگردانی «آلخاندرو گونزالس ایناریتو» روز گذشته در جشنواره كن به نمایش درآمد و تحسین تماشاگران را برانگیخت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلم ایتالیایی «زیبا» به كارگردانی «آلخاندرو گونزالس ایناریتو»، كارگردان مكزیكی، روز گذشته در بخش مسابقه جشنواره جشنواره كن به نمایش درآمد كه در پایان بسیار مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
به گزارش رویترز، هر روزه در كن شاهد نمایش فیلم‌های خوبی هستم كه هر كدام شانس برنده شدن در رقابت‌های امسال را دارند، بعنوان مثال بازی‌های فیلم «سالی دیگر» به كارگردانی «مایك لی» بسیار عالی است، آنچنان كه بسیاری از تماشاگران «لسلی منویل» را بهترین بازیگر زن سال معرفی می‌كنند.
یكی از مهم‌ترین آثاری كه پیش از فیلم «ایناریتو» در بخش مسابقه جشنواره كن به نمایش درآمد، فیلم تاریخی «شاهزاده» به كارگردانی «برتراند تاورنیه» است كه یكی از نمایش‌های موفق جشنواره امسال است.
اگرچه داستان زیبای فیلم، روایت دلچسب آن، بازی‌های تكان دهنده و تیم قوی پشت دوربین همه و همه این فیلم را به فیلمی تحسین برانگیز تبدیل كرده ولی به نظر می‌رسد كه «تیم برتون» و دیگر اعضای هیات داوران برای تندیس طلایی خود به دنبال چیزی هیجان‌برانگیزتر از «شاهزاده» تاورنیه باشند.
بنا براین گزارش، تا به امروز، به جز فیلم اسفناك «غضب» به كارگردانی «تاكشی كیتانو»، تمام فیلم‌های نمایش داده شده در این دوره از رقابت‌ها تحسین حضار را برانگیخته است.
رویترز در ادامه این گزارش در تمجید از فیلم «زیبا» افزود: فیلم «زیبا» به هر لحاظ فیلم خوبی است آنچنان كه بعید به نظر می‌رسد كه كسی به جزء «خاویر باردم»، بازیگر این فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره كن امسال شود.
«باردم» در نقش پدری دوست داشتنی، در لحظه‌ به لحظه و صحنه به صحنه این فیلم، نقشی اساسی ایفاء می‌كند.
به گزارش رویترز، «زیبا» از آن دست فیلم‌هایی نیست كه به سوالات شما جواب‌هایی آسان بدهد، تا جاییكه گاهی اوقات سوالات شما بی‌جواب می‌ماند، این فیلم ذهن شما را به كنكاش می‌كشد، قهرمان این فیلم، انسانی معمولی با عیب و نقص‌های انسان‌های عادی است كه با حوادث الهام برانگیز بسیاری روبرو می‌شود.
رویترز می‌افزاید: این فیلم از آن دست فیلم‌هایی كه شما با تماشای آن، پی می‌برید كه چرا آمدن به كن تا این اندازه ضروری است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com