شجاعی، مدیر موسسه گلچین آوای شرق با اعلام این خبر گفت: این خواننده پس از آلبومهای مقیم، راه عشق و مست و خراب، چهارمین اثر خود را به بازار موسیقی عرضه کرد که این آلبوم شامل...

چهارمین آلبوم فرمان فتحعلیان با عنوان «با مردم بیگانه» پس از گذشت نزدیک به پنج سال از انتشار آلبوم قبلی این خواننده منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری برنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی گلچین آوای شرق، علی شجاعی، مدیر موسسه گلچین آوای شرق با اعلام این خبر گفت: این خواننده پس از آلبومهای مقیم، راه عشق و مست و خراب، چهارمین اثر خود را به بازار موسیقی عرضه کرد که این آلبوم شامل هشت قطعه آهنگ با عناوین با مردم بیگانه، قلندری، پاهای نیلوفرین، فانی و ... و 2 قطعه بی کلام است که در مجموع تعداد قطعات آن را به 10 رسانده است.
وی در مورد اشعار این آلبوم گفت: اشعار این آلبوم شامل ترانه‌های "با مردم بیگانه" با شعر مقدس‌ فانی، "قلندری" با شعر دكتر محمد تقی غفاری، "پاهای نیلوفرین" با شعر بهمن بهزادی، "فانی" با شعر مقدس فانی، "بنی آدم" با شعر محمد تبرایی، "رخ یار" با شعر مقدس فانی، "ستاره زد سلام كن" با شعر حافظ ایمانی، "زندگی" با شعر مرتضی قنبری و قطعه "دیر زمانی" با شعر لیلی گلزار است كه به همراه موسیقی بی‌كلام ترانه‌های "زندگی" و " قلندری" ارائه می‌شود.
مدیر موسسه گلچین آوای شرق خاطرنشان کرد: آلبوم "با مردم بیگانه" ارائه‌ای دیگر از فرمان فتحعلیان است که در سبک و سیاق خاص این هنرمندان عرضه شده است و یکی از کامل‌ترین کارهای فتحعلیان به شمار می‌آید.
شجاعی با اشاره به اینکه "آلبوم با مردم بیگانه" در کارنامه‌ هنری فتحعلیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است،خاطرنشان کرد: این اثر موسیقایی همان پیچیدگی خاص آلبوم "مست و خراب" داشت و از عجیب‌ترین اَشکالِ ترکیبات تنظیم ارکستر که امروزه کمتر در موسیقی پاپ شاهد آن هستیم، برخوردار است.
فرمان فتحعلیان ازجمله خوانندگانی است که فراگیری موسیقی را از دوران کودکی آغاز کرده است.وی پس از رسیدن به دوران جوانی برای فراگیری موسیقی «باجان» که موسیقی عرفانی هند است به این کشور سفر کرد و طی این سال‌ها نیز اقدام به آهنگسازی دو آلبوم که در یکی از آنها نیز به همراه تنی چند از خوانندگان قوال هند به اجرای یک قطعه با نام «الله اکبر» پرداخت. این هنرمند فعالیت خود را در ایران با حضور در جشنواره موسیقی سال 77 آغاز کرد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: bornanews.ir