این استخوان‌ها متعلق به مردی است که در زمان مرگ نقاش ایتالیایی بین 37 تا 45 سالگی مرده است. میکل‌آنجلو مریزی که با نام زادگاهش...
 
 محققان ایتالیایی روز جمعه اعلام کردند به احتمال بسیار زیاد بقایای جسد کاراواجو، نقاش بزرگ ایتالیایی را کشف کرده‌اند که 400 سال پیش به شکل مشکوکی درگذشت.
به گزارش خبرآنلاین، محققان استخوان‌های کشف شده در شهری در توسکان را بررسی کرده‌اند.
کاراواجو سال 1610 در همین منطقه فوت کرد. با توجه به نتیجه آزمایش کربن و دیگر آزمایش‌ها، چند قطعه از  استخوان‌های کشف شده با دیگر بقایای کاراواجو هم‌خوانی دارند.
این استخوان‌ها متعلق به مردی است که در زمان مرگ نقاش ایتالیایی بین 37 تا 45 سالگی مرده است. میکل‌آنجلو مریزی که با نام زادگاهش، کاراواجو شناخته می‌شد در سن 39 سالگی درگذشته است.
سیلوانو وینستی، رییس گروه تحقیقات گفت درصد گرافیت و دیگر فلزات مرتبط با نقاشی در استخوان‌های کشف شده بالا است. او افزود: «این استخوان کاراواجو است یا نه؟ ما خیلی به جواب نزدیک شده‌ایم.»
با اینکه نتایج آزمایش امیدوارکننده است، اما قانع‌کننده نیست. بنابراین گروه در حال انجام آزمایش DNA است که نتیجه آن دو هفته دیگر مشخص می‌شود. نمونه DNA گرفته شده از استخوان با DNA یکی از خویشاوندان مرد نقاش مطابقت داده می‌شود.
وینستی در این مورد گفت با وجود اینکه کاراواجو فرزندی نداشته است اما با رجوع به دفتر ثبت احوال این شهر متوجه شدیم او 20 قوم‌و‌خویش مرد داشته است.
 
کاراواجو

کاراواجو که زندگی نابسامانی داشت در شهرساحلی پورتو ارکوله درگذشت و بقایایش هیچگاه کشف نشد.
محققان می‌گویند او در گورستان سن سباستینو در همان شهر دفن شد، اما در دهه 1950 برای ساختن پارکی تفریحی این گورستان خراب شد و بقایای اجساد گورستان احتمالا به گورستانی در همان حوالی منتقل شده‌اند.
دلیل مرگ کاراواجو نیز مشخص نیست. مالاریا یا کشته شدن به دست یکی از دشمنان بسیار کاراواجو برخی از احتمالات هستند.
گروه وینستی شامل مورخان، باستان‌شناسان و دیگر دانشمندان است. تحقیقات او با مراسم یادبود سالگرد مرگ کاراواجو در ایتالیا هم زمان شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir