کنسرت
كنسرت به دلیل حضور شهداد روحانی علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب كرده است. همچنین صفحات هنری مطبوعات این روزها به دلیل تغییراتی كه...
 
تعدادی از هنرمندان و گروه‌های موسیقی این روزها برای برگزاری كنسرت‌های در روزهای پایانی اردیبهشت و اوایل خرداد ماه سازهایشان را كوك می‌كنند.
به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا لطفی نوازنده چیره‌دست سه‌تار و تار ایران ـ به همراه گروه‌های سه‌گانه «شیدا» از امشب ـ 30 اردیبهشت ماه به مدت سه شب در سالن همایش‌های برج میلاد در شرایطی روی صحنه می‌رود كه برنامه‌های‌ اجرای سه شب با یكدیگر متفاوت است و در شب پایانی به تکنوازی محمدرضا لطفی و خوانندگی محمد معتمدی اختصاص دارد.
و امروز 30 اردیبهشت ماه شهرام ناظری ـ شوالیه آواز ایران ـ برای بزرگداشت «نیما یوشیج» در «یوش»می‌خواند.
این هنرمند موسیقی ایران در همایش نیماشناسی در پنجاهمین سال‌روز درگذشت نیما یوشیج - پدر شعر نو ایران - با حضور جمعی از صاحب‌نظران ادبیات از سوی دانشكده‌ی ادبیات دانشگاه مازندران حضور دارد.
شهرام ناظری در این كنسرت كه صبح 30‌ اردیبهشت‌ماه در منزل نیما برگزار می‌شود، قرار است قطعاتی بر مبنای شعرهای نیما و قالب‌ نیمایی اجرا شود.
این هنرمند همچنین در فضای هتل داریوش كیش (دروازه‌ی ملل) در تاریخ‌های 4، 5 و 6 خرداد كنسرتی را در ساعت 22 اجرا می‌كند.
و 18 خرداد ماه شهرام ناظری با همراهی گروه مولوی در جشنواره موسیقی فز به دعوت کشور مراکش می‌خواند.
در این كنسرت گروه مولوی با همراهی حافظ ناظری، پژمان حدادی، سینا جهان‌آبادی، حسین زهاوی و چند نوازنده دیگر قطعاتی از اشعار فردوسی و مولانا را در مراکش اجرا می‌كند و تنظیم قطعات را نیز حافظ ناظری انجام داده است.
به گزارش ایسنا، امشب و فردا شب 30 و 31 اردیبهشت ماه گروه موسیقی «سرو آزاد» به سرپرستی «سید علی مصطفوی» و خوانندگی «سالار ایلخانی‌پور» در فرهنگسرای نیاوران برنامه اجرا می‌كنند.
این کنسرت موسیقی سنتی در دو بخش اجرا خواهد شد. بخش نخست شامل قطعاتی از اساتید موسیقی سنتی ایران همچون مرتضی محجوبی، یوسف فروتن ، درویش خان، روح‌الله خالقی در آواز بیات اصفهان و در بخش دوم آثاری از پرویز مشکاتیان، ابوالحسن صبا، ردیف میرزا عبدالله و آثاری از سید علی مصطفوی در دستگاه نوا و آواز دشتی می‌شود.
در این کنسرت نغمه سید حسن طهرانی، سمیرا گلباز، لیلا اینانلو و رضا احمدی «سه تار»، مجید محیط«کمانچه»، محمدرضا پوستی «بربط»، کوروش هوشمند«نی»، محدثه گلچین عارفی «تنبک»، مظفر فرزین ابراهیمی «دف ، دایره و کوزه»و سید علی مصطفوی «آهنگساز ، رباب و بم خوان » می‌نوازند.
و اما 5 ، 6 خرداد تالار وحدت و 7 خرداد ماه برج میلاد میزبان اركستر سمفونیك تهران به رهبری شهدادروحانی است.
این كنسرت به دلیل حضور شهداد روحانی علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب كرده است. همچنین صفحات هنری مطبوعات این روزها به دلیل تغییراتی كه در اركستر سمفونیك تهران ایجاد شده و رفتن منوچهر صبایی بعد از دو سال از این اركستر، خبرهای بسیاری را به این موضوع اختصاص دادند.
شهداد روحانی وعده داده كه دراین اركستر قطعاتی كه در رپرتوارهای اركسترهای دنیا اجرا می‌شود را برای مخاطبان اجرا كند.
در این كنسرت قرار است قطعات سوییت شماره 1 کارمن: اثر ژرژ بیزه، ویلیام تل اورتور: اثر روسینی، آداجیو برای ویلن و ارکستر: اثر شهرداد روحانی، آروارهای کوسه: اثر جان ویلیامز، روح: اثر برنارد هرمن، بن هور: اثر روشا، وکالیز: اثررخمانینف تنظیم شهرداد روحانی، کارمینا بورانا: اثر کارل ارف و پرنده آ تشین 1919: اثر ایگور استراوینسکی اجرا شوند.
علیرضا عصار نیز خرداد ماه 89 سه شب در تالار بزرگ وزارت كشور به روی صحنه می‌رود.
خواننده‌ی ترانه‌ی «وطن یعنی...» در روزهای 5، 6 و 7 خرداد ماه در دو سانس 19 و 21:30 به اجرای برنامه می‌پردازد و بهای بلیت آن در حدود 20 تا 50 هزار تومان خواهد بود.
حبیب صبور ـ مدیر برنامه‌های گروه علیرضا عصار ـ خبر داده است:در این كنسرت 6 قطعه از ترانه‌های آلبوم جدید عصار اجرا خواهد شد. این قطعات هنوز منتشر نشده‌اند و شركت كنندگان در كنسرت برای اولین‌بار است كه این قطعات را می‌شنوند.
به گفته‌ی وی در این اجراها، 60 نوازنده‌ با عصار همراهی می‌كنند كه نوازندگان كنسرت‌های قبلی هستند و تغییرات بسیار كمی در مجموعه‌ی نوازندگان گروه به وجود آمده است.
قیمت بلیت‌های این كنسرت 10، 15، 20، 25، 30، 35و 40 هزار تومان اعلام شده است.
و تالار وزارت كشور 20 و 21 خرداد ماه میزبان رحیم شهریاری خواننده موسیقی آذری است كه با همراهی گروه «آراز» در سالن بزرگ وزارت كشور می‌خواند.
این كنسرت در دوسانس 18 و 21 در دو روز برگزار می‌شود و در آن قطعاتی از آلبوم جدید این گروه را با مایه‌های موسیقی فولكلور اجرا خواهد شد.
حمید عسگری خواننده پاپ نیز 30 و 31 اردیبهشت ماه در كرمان برنامه اجرا می‌كند.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir