رونوشت برابر اصل
رونوشت برار اصل» درباره نویسنده‌ای است، كه كتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌كند...

شركت «ای‌اف‌سی فیلمز» حق پخش «رونوشت برابر اصل» جدید‌ترین ساخته‌ی عباس‌ كیارستمی در ایالات متحده خریداری كرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شركت mk2 از فرانسه به همراه «آنجلو بارباگالو» تهیه‌كنندگی این فیلم كیارستمی را برعهده داشته‌اند.
بنابر اعلام ورایتی، «شركت mk2» امتیاز پخش «رونوشت برابر اصل» را در كشورهای نیوزلند و استرالیا به كمپانی «مدمن»، در كره به كمپانی یگااینترتینمت، در آرژانتین، پاراگوئه، ارگوئه و شیلی به كمپانی سی‌دی‌آی، در هنگ‌كنگ به شركت فرست ایستربیتورز و در اروپای شرقی (Nordic) را به كمپانی آتلانتیك فیلمز سپرده است.
فیلم جدید كیارستمی كه از 19 می (29 اردیبهشت) نخستین نمایش خود در فرانسه را آغاز كرده است در كشور بلژیك توسط آلتر نایتو فیلمز و در سوئیس توسط كمپانی پرسنس توزیع و پخش می‌شود.
داستان «رونوشت برار اصل» درباره نویسنده‌ای است، كه كتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌كند ایده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در این سفر او با زنی كه صاحب یك گالری آنتیك است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و كپی‌بودن اشیای عتیقه میان آن‌ها انجام می‌شود و .... »
فیلم «رونوشت برابر اصل» ساخته «عباس كیارستمی» در بخش رسمی و رقابتی جشنواره فیلم كن حضور دارد.
این فیلم با نقش‌آفرینی «ژولیت بینوش»، بازیگر سرشناس فرانسوی برای كسب نخل طلا باید با رقبای سرسختی چون «سالی دیگر» ساخته «مایك لی»، كارگردان انگلیسی برنده نخل طلا، «زیبا»، ساخته
«آله‌خاندرو گونزالز ایناریتو»،«آفتاب سوخته‌2» ساخته «نیكیتا میخالكوف» و«خشونت» ساخته «تاكاشی كیتانو» رقابت‌ می‌كند. 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir