لاست
در ابتدا با تغییراتی در قالب شخصیت‌های اصلی مواجهه بودیم. عموما برای حل مشكلات فیلمنامه مجبور بودیم چند ساعت زمان صرف كنیم و جالب است بدانید...

نویسندگان سریال «لاست» در آستانه پخش آخرین قسمت این مجموعه پرطرفدار تلویزیونی در یك مصاحبه جمعی اعلام كردند، برای شش فصل به نمایش درآمده سریال لاست، طرح كلی و مشخص اولیه داشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نویسندگان سریال «لاست» در آستانه نمایش یكصد و بیست و یكمین اپیزود از این مجموعه، مدت زمان صرف شده برای نوشتن كلیت این سریال را حدود 8 الی 10 ماه اعلام كردند.
 
بنا بر اعلام هالیوود دیلی، دیمون لیندلوف در کنار کارلتون کیوز و جی‌جی آبرامز سه نویسنده اصلی سریال هستند که چند روز پیش از نمایش آخرین قسمت لاست به سؤالات منتخب علاقه‌مندان سریال از سرتاسر جهان در مورد كلیت فیلمنامه پاسخ دادند.
لاست سریالی است که بیش از هر چیز شهرتش را مدیون سوالات بی‌شماری است که در ذهن بینندگانش ایجاد کرده و برای برخی از آنها پاسخی ارائه نداده است. 
 
نویسندگان سریال لاست در خصوص نحوه نوشتن این سریال گفتند: نحوه كار ما در نگارش فیلمنامه «لاست» شیوه‌ای از زندگی كردن بود، ما می‌نوشتیم؛ روند تولید نیز به ما در ادامه كارمان كمك می‌كرد؛ ما با لاست می‌خوردیم با لاست می‌خوابیدیم و همه كارهایمان در این محور اصلی صورت می‌گرفت.
 
گروه نویسندگان سریال «لاست» در خصوص شروع نگارش فیلمنامه این اثر نیز گفتند: شروع كار ما با رودررویی ایده‌ها آغاز شد. ما می‌دانستیم كه این‌ها فقط طرح‌های كلی‌اند، اما می‌دانستیم چگونه از نقطه‌ای «ای» شروع و به نقطه‌ی «بی» برسیم و در ادامه كار فصل‌ها را به شكل اپیزودیك هم از یكدیگر تفكیك كردیم و بالاخره می‌دانستیم هر قسمت از كجا شروع و در كجا خاتمه پیدا می‌كند.
گروه نویسندگان سریال «لاست» با بیان این‌كه در ابتدای نگارش این مجموعه تلویزیونی با مشكلاتی مواجه بوده‌ایم، افزودند: در ابتدا با تغییراتی در قالب شخصیت‌های اصلی مواجهه بودیم. عموما برای حل مشكلات فیلمنامه مجبور بودیم چند ساعت زمان صرف كنیم و جالب است بدانید راه‌حل یكی از مشكلات‌مان فیلمنامه در خواب به ما الهام شد.
 
لاست یا گم‌شدگان ( Lost) سریال تلویزیونی آمریکایی است که داستان گروهی از بازماندگان سقوط پرواز 815 اوشینیک بر فراز جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام است. سبک کلی این مجموعه تلویزیونی معماگونه است و با یافتن هر پاسخ چندین سوال نو به وجود می‌آید.
هر قسمت سریال، شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشته او می‌شود. اولین قسمت این سریال در 22 سپتامبر 2004 پخش شد و تمام شش فصل آن در ادامه روی آنتن رفت.
سریال از کانال ای.بی.سی و همینطور بسیاری از شبكه‌های کشورهای دیگر روی آنتن رفت.
 لاست با توجه به تعداد زیاد بازیگران و فیلم‌برداری آن در اوهایو هاوایی، یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلویزیونی بود.
دیمون لیندلوف، جی جی آبرامز و جفری لیبور سازندگان (نویسنده) و تهیه کنندگی فیلم توسط شبکه ABC آمریکا، بد روبوت پروداکشنز و گرس اسکیرت پروداکشنز انجام شده ‌است و از شبکه ABC آمریکا در آمریکا پخش می‌شود. موزیک متن آن توسط مایکل جیاکینو ترکیب شده است. منتقدان این سریال را تحسین نموده‌اند. این سریال توانست در سال اول پخش به تعداد 16 میلیون بیننده برای هر قسمت دست پیدا کند.
 
داستان سریال در ژانویه ی 2004 شروع شد؛ زمانی که لیود براون به ABC رفت و درخواست فیلمنامه‌ای بر اساس رمان Lord of the Flies، فیلم معروف Cast Away و سریال تلویزیونی Gilligan's Island و برنامه ریالتی شو Survivor را داد.
ABC هم سریالی را در سال 1969 درباره بازماندگان سقوط یک هواپیما و با نام The New People روی آنتن فرستاده بود.
 گادی پولاک قسمتی از داستان را بر اساس یک بازی کامپیوتری و با نام Myst نوشت.براون با جی جی آبرامز تماس گرفت که با تاچ استون استودیوز (ای بی سی استودیوز کنونی) برای نوشتن داستان pilot قرارداد داشت و سریال تلویزیونیAlias را قبلا نوشته بود.
اگرچه آبرامز برای پذیرفتن کار مردد بود، ولی گفت که داستان ماورا طبیعه خواهد بود و با دیمون لیندولف برای همکاری در ساختن استایل و کاراکتر‌ها تماس گرفت. لیندولف و آبرامز قبلا با هم سریال bible را کار کرده بودند.
 
دو قسمت از اپیزود یا قسمت هواپیمای لاست، بیشترین هزینه‌ی تاریخ شبکه‌های تلویزیونی را داشتند. چیزی که شنیده می‌شود چیزی بین 10 تا 14 میلیون دلار هزینه برای این قسمت بوده است. سریال در 22 سپتامبر 2004 هزینه‌هایش بالا گرفت و به نقطه‌ای بحرانی رسید، اما با همراهی سریال‌های Desperate Housewives وGrey's Anatomy، لاست کمک کرد تا بخت به سوی ABC برگردد و این هنوز زمانی بود که حتی روی آنتن هم نرفته بود. با این حال مدیران اجرایی ABC و دیسنی، لایود براون را به دلیل امتیاز پایین در شبکه و همچنین ریسک کردن چنین هزینه‌هایی برای ساخت سریال اخراج كردند. قسمت pilot یا هواپیمای این سریال در 24 جولای 2004 و در کامیکان (Comic-Con International) در سندیگو پخش شد. هواپیمایی که به عنوان هواپیمای سقوط کرده استفاده شد، اگرچه یک بویینگ 777 خونده می‌شد،ولی در حقیقت یک لاکهید ال-1011 (Lockheed L-1011 TriStar) بود که توسط تاچ استون و ای بی سی خریداری شده بود. هواپیما تکه تکه شده بود و آنها مجبور شده بودند قسمت‌های آن را به هاوایی ببرند.
تهیه کنندگان لاست در ابتدا نگران بودند که ممکن است نوع واقعی هواپیما شناسایی شود ولی به دلیل شکسته شده بودن هواپیما، عملا به عنوان یک بویینگ 767 دیده می‌شد.
 
این مجموعه تلویزیونی توسط دیمون لیندلوف، جی. جی. آبراهامز و جفری لالیبر ساخته شده و بخش اعظم فیلمبرداری آن در هاوایی فیلم برداری شده است.
قسمت مقدماتی و آزمایشی این مجموعه در تاریخ 22 سپتامبر 2004 پخش شد. بعد از آن تاریخ پنج فصل از این مجموعه به روی آنتن رفته است.
تهیه کنندگان اجرایی این مجموعه در حال حاضر آبراهامز، لیندلوف، برایان برک، جک بندر و کارلتون کیوز هستند. این مجموعه به خاطر هنرپیشگان زیاد خود و هزینه سنگین فیلمبرداری در هاوایی یکی از پرهزینه ترین مجموعه‌های تلویزیونی است.
لاست تاكنون توانسته است جوایز بی‌شماری از جمله جایزه امی، بهترین سریال درام در سال 2005، بهترین فیلم آمریکایی در آکادمی تلویزیونی انگلستان در 2005، گلدن گلوب برای بهترین درام در 2006 و بسیاری جوایز دیگر را به خود اختصاص دهد.
 
این سریال به یکی از داستان‌های معروف در فرهنگ آمریکا بدل شده است؛ به طوری که به بازیها، مجلات، کتاب‌ها و سایر شبکه‌های آمریکایی راه یافته است.
لاست در مجموع شش فصلش، دارای 121 قسمت است. فصل ششم در 18 قسمت روی آنتن رفته است.
همزمان با پخش آخرین قسمت لاست از شبكه‌ی ای.‌بی.سی این قسمت به‌طور همزمان از شبكه‌ی اسكای وان در انگلستان و شش كشور اروپایی پخش می‌شود.
مقامات شبكه‌ی ای‌.بی‌سی آمریكا اعلام كردند كه برای جلوگیری از ارائه‌ی قسمت آخر این سریال به روی شبكه جهانی اینترنت، این قسمت كه مدت زمان آن در حدود دو ساعت‌ونیم است، به‌طور همزمان در دو سوی آتلانتیك پخش می‌شود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
10 سوال مهمی كه در آخرین قسمت لاست باید به آن پاسخ داده شود