هرچند پایان شصت‌وسومین دوره جشنواره كن برای کیارستمی پایان شیرینی نبود و نخل طلای دیگری برای او به دنبال نداشت؛ با این‌حال این ژولیت بینوش بود که...

تلخی‌ها و شیرینی‌های هنر از ساحل جنوب فرانسه تا کرانه رود سن
عباس کیارستمی، هنرمند نام آشنای ایرانی، با پایان یافتن جشنواره فیلم کن، فردا (4 خرداد) نمایشگاهی از عکس‌هایش را در گالری دوفرانس پاریس برپا می‌کند.
 
ایلنا: هرچند پایان شصت‌وسومین دوره جشنواره كن برای کیارستمی پایان شیرینی نبود و نخل طلای دیگری برای او به دنبال نداشت؛ با این‌حال این ژولیت بینوش بود که برای بازی در فیلم «رونوشت برابراصل» این کارگردان ایرانی؛ بهترین بازیگر نقش زن جشنواره کن لقب گرفت.
حالا، بعداز ساحل جنوب فرانسه، نوبت به کرانه رود سن در پاریس رسیده تا با برپایی نمایشگاهی از عکس‌های عباس کیارستمی، توجه علاقه‌مندان و دوستداران هنر ایرانی را به این نقطه از فرانسه معطوف کند.
گالری دوفرانس ) (The Galerie de France که جزو گالری‌های باسابقه پاریس محسوب می‌شود از فردا چهارم خرداد ماه( 25 ماه می) تا 19 تیرماه(دهم ژوئیه ) میزبان نمایشگاه عکس‌های عباس کیارستمی می‌‌شود، نمایشگاهی باعنوان "دیوارها" که دربردارنده 20 عکس جدید از این هنرمند است.
این عکس‌ها همگی جدید(اغلب در ابعاد 60 در 90 ) و مربوط به سال‌های 2009 و 2010 هستند. کیارستمی درآستانه برپایی نمایشگاهش درباره این نمایشگاه گفت: من 30 سال است که روی طبیعت کار می‌کنم. کارم را در عکاسی از مجموعه "درخت‌ها " و "پرنده‌ها" شروع کردم و بعد عکس‌هایی گرفتم که باران پشت شیشه ماشین را به تصویر می‌کشید. بعداز آن به "جاده‌ها" پرداختم و آخرین مجموعه عکس‌ام، "دیوارها"ست.
این کارگردان و عکاس درمورد مجموعه " دیوارها" افزود: ما معمولاً فکر می‌کنیم که دیوار برای جدا کردن و حائل بودن بین دو فضا ساخته شده یا اینکه یک چشم‌انداز را پنهان می‌کند؛ درحالی‌که من نظر دیگری دارم وآنها را "نشانه‌هایی از طبیعت" می‌دانم.
مسوولان گالری دوفرانس ضمن اشاره به توانمندی‌های عباس کیارستمی در دو حوزه فیلمسازی و عکاسی ابراز خوشوقتی کرده‌اند که بار دیگر پذیرای عکس‌های هنرمند بنام ایرانی شده‌اند.
این چهارمین نمایشگاهی است که گالری دوفرانس طی چهار سال اخیر از عکس‌های کیارستمی ترتیب می‌دهد که خود گویای توفیق جهانی این سینماگر ایرانی در کار عکاسی است.
کیارستمی که عکس‌هایش را معمولا فقط در پنج نسخه تکثیر و برای فروش عرضه می‌کند، در سال‌های اخیر در بیشتر شهرهای مهم اروپا و در کشورهای ژاپن، کانادا و آمریکا نمایشگاه داشته است و مجموعه‌داران بسیاری عکس‌های او را خریداری و نگهداری می‌کنند.
سال 2004 هم نمایشگاهی ازعکس‌های عباس کیارستمی درگالری دوفرانس پاریس گشایش یافت. نمایشگاهی که شامل حدود سی قطعه عکس سیاه و سفید بزرگ از چشم‌اندازهای پربرف زمستان در ایران بود. گالری دوفرانس در سال 1942 تاسیس شده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir