ازدواج در وقت اضافه
جالب است كه پطروسیان كه مشهورترین كمدین زن است، در «ازدواج در وقت اضافه» نقش یك پیرزن زبر و زرنگ را بازی می‌كند كه با اعمال عجیب و غریبش...

سعید سهیلی، كارگردان نام‌آشنای سینمای ایران كه 2 فیلم اولش با نام‌های «مردی شبیه باران» و «مردی از جنس بلور» در گونه دفاع مقدس بودند، پس از آن رویه دیگری را در پیش گرفت و به سمت سینمای تجاری و پرفروش متمایل شد. مشهورترین فیلم او در این سال‌ها «چارچنگولی» بود كه فروش خیلی خوبی داشت و نمایش آن با حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌هایی بسیار همراه بود.
 
از آن زمان تاكنون سهیلی چندان خبرساز نبود تا این كه سال گذشته فیلم جدیدش با نام «ازدواج در وقت اضافه» را جلوی دوربین برد كه با توجه به كمدی بودنش و حضور بازیگران مشهور سینما و تلویزیون، احتمال فروش بالای آن می‌رود. نقش اصلی این فیلم را ماهایا پطروسیان بازی كرده است. جالب است كه پطروسیان كه مشهورترین كمدین زن است، در «ازدواج در وقت اضافه» نقش یك پیرزن زبر و زرنگ را بازی می‌كند كه با اعمال عجیب و غریبش، آدم‌های تبهكار فیلم را به حیرت وامی‌دارد. داستان درباره پیرزن پولداری است كه اطرافیانش برای صاحب شدن اموال او، سعی دارند به هر نحو ممكن او را تهدید و یا دچار وحشت كنند اما هر بار با مشكلی تازه روبه‌رو می‌شوند و توانایی این پیرزن در تشخیص توطئه‌های آنها، بارها نقشه آنها را بر هم می‌زند. در این فیلم بازیگرانی مانند جمشید هاشم‌پور، مجید صالحی، علی صادقی، بهنوش بختیاری، بهاره افشاری، مهران رجبی، ملكه رنجبر، محمود بهرامی و... بازی كرده‌اند.
سهیلی تنها شباهت «چارچنگولی» و «ازدواج در وقت اضافه» را در كمدی بودن آنها می‌داند و در عین حال می‌گوید امیدوار است این آخرین فیلم كمدی باشد كه می‌سازد. او گفته كه ژانر كمدی ژانر محبوبش نیست. در میان بازیگران این فیلم كمدی، نام جمشید هاشم‌پور جلب توجه می‌كند كه تنها یك بار و در فیلم كمدی «قاعده بازی» به كارگردانی احمدرضا معتمدی بازی كرده بود. «ازدواج در وقت اضافه» جدیدترین فیلم كمدی است كه به روی پرده می‌رود و با توجه به سیاست‌های اخیر معاونت سینمایی در قبال فیلم‌های كمدی، باید دید تماشاگران آیا همان استقبالی را از این فیلم می‌كنند كه پیش‌تر از «چارچنگولی» كرده بودند یا خیر. 
    
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir