بازیگران فیلم در مراسم فرش قرمز اولین نمایش جهانی «شانگهای» در پکن حضور دارند. این فیلم در حالی در چین افتتاح می‌شود که...
 
به گزارش خبر آن لاین، تریلر جاسوسی «شانگهای» با بازی جان کیوساک، گونگ لی و کن واتانابی اولین بار در دنیا 10 ژوئن (20 خرداد) در پکن به نمایش درمی‌آید.
این فیلم پرهزینه تولید مشترک شرکت آمریکایی واینستین و شرکت چینی «هوای برادرز مدیا گروپ» است.
«شانگهای» را میکائیل هافستروم فیلمساز سوئدی کارگردانی کرده و در آن گروهی بازیگر بین‌المللی شامل جان کیوساک بازیگر آمریکایی، گونگ لی بازیگر سنگاپوری متولد چین، چو یون-فت بازیگر هنگ کنگی و کن واتانابی بازیگر ژاپنی نامزد اسکار نقش‌آفرینی می‌کنند.
بازیگران فیلم در مراسم فرش قرمز اولین نمایش جهانی «شانگهای» در پکن حضور دارند. این فیلم در حالی در چین افتتاح می‌شود که مقامات چینی به دلیل موضوع آن به گروه سازنده اجازه فیلمبرداری در این کشور را ندادند.
«شانگهای» که داستان آن در شانگهای روی می‌دهد در تایلند و بریتانیا فیلمبرداری شده است.
کیوساک در این فیلم نقش پل سومز یک مامور مخفی آمریکایی را بازی می‌کند که در جنگ جهانی دوم و چند ماه پیش از حمله ژاپنی‌ها به پرل هاربر به شانگهای تحت اشغال ژاپنی‌ها سفر می‌کند تا قاتل بهترین دوستش را پیدا کند.
او با آنتونی لان-تینگ (یون-فت) رهبر یک گروه تبهکار و همسر او آنا لان-تینگ (لی) آشنا می‌شود. «شانگهای» از 17 ژوئن (27 خرداد) در چین اکران عمومی می‌شود.
فیلمنامه «شانگهای»‌ را حسین امینی فیلمنامه‌نویس 44 ساله ایرانی ساکن بریتانیا نوشته که سال 1998 برای فیلم بریتانیایی «بال‌های کبوتر» با بازی هلنا بونهام کارتر نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.
«اهریمن»، «از خط خارج شده» و «1408» از دیگر فیلم‌های هافستروم هستند. فیلم «اهریمن» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان بود.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir