در قسمت آخر این سریال که دو ساعت به طول انجامید، بائر در موقعیتی سخت گیر می‌افتد. «روز هشتم» یا در واقع فصل هشتم سریال اواخر پارسال در حالی آغاز شد که...
 
به گزارش خبر آن لاین، جک بائر، مامور واحد ضد تروریستی روز دوشنبه سریال اکشن و موفق «24» را به شکلی غافلگیرکننده پایان داد.
 جک بائر قهرمان سریال با بازی کیفر ساترلند در اپیزود آخر به یک فراری از دست قانون تبدیل و مجبور می‌شود کشور را ترک کند.
به نظر می‌رسد این پایانی مناسب برای جک بائر است. او در هر قسمت یک ساعته سریال که مطابق با گذر یک ساعت از روز در زمان واقعی بود، مدام به دردسر می‌افتد.
این پایان نامشخص مطمئنا موجب می‌شود طرفداران سریال درمورد خط داستانی فیلمی که قرار است براساس سریال ساخته شود فکر کنند.
اوایل ماه گذشته هوارد گوردون، تهیه‌کننده اجرایی سریال به طرفداران قول داد که «پایان خوش مناسب جک نیست.» و حالا او و ساترلند به قولشان عمل کرده‌اند.
در قسمت آخر این سریال که دو ساعت به طول انجامید، بائر در موقعیتی سخت گیر می‌افتد. «روز هشتم» یا در واقع فصل هشتم سریال اواخر پارسال در حالی آغاز شد که جک خودش را برای یکی زندگی خانوادگی آرام آماده می‌کرد، اما گروه ضدتروریست شهر نیویورک از او کمک خواست تا آدمکشی که می‌خواهد رئیس جمهور یک کشور را بکشد به دام بیندازد.
او موفق نشد و متوجه شد روسیه که یکی از طرفین پیمان صلح است پشت ماجرا است و با چارلز لوگان رئیس جمهور پیشین آمریکا دست به یکی کرده‌اند. لوگان از فصل چهارم تا آخر دشمن بائر بود.
بائر تهدید به افشا توطئه می‌کند و به همین دلیل به هدف بعدی تبدیل می‌شود. در آخرین دقایق سریال رئیس جمهور آمریکا از کشتن بائر جلوگیری می‌کند و به او پیشنهاد می‌دهد کشور را ترک کند. او می‌گوید: «روس‌ها دنبالت می‌آیند و... همینطور هم ما.»
قسمت آخر با خداحافظی تلخ بائر با همکار وفادارش کلوئه اوبرایان (مریلین راجسکوب) پایان می‌یابد.
با اینکه طرفداران با بائر در تلویزیون خداحافظی می‌کنند، اما او با فیلم سینمایی برمی‌گردد. گوردون، ساترلند و شبکه فاکس مارس پیش اعلام کردند باید با سریال خداحافظی کرد، اما فیلم سینمایی در راه است. فیلمنامه هنوز کامل نشده و جزئیات آن مشخص نیست.
مجموعه تلویزیونی «24» نوامبر سال 2001 کمی پس از حادثه 11 سپتامبر روی آنتن رفت. در طول این هشت فصل داستان مجموعه گاهی انعکاس‌دهنده وقایع و اتفاقات واقعی بوده است. برخی از موضوعاتی که سریال مطرح کرد مقولاتی چون شکنجه به عنوان ابزار، آزادی مطبوعات و سلاح هسته‌ای بود.
سریال برنده جایزه‌های متعددی از جمله امی بوده است. این سریال جایزه امی (معادل اسکار در تلویزیون) بهترین سریال داستانی سال 2006 را به خود اختصاص داد. ساترلند تاکنون هفت بار نامزد جایزه بهترین بازیگر امی بوده و یک بار برنده شده است.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir