گیلنهال در فیلم «شاهزاده پارسی» در نقش «دستان» یك شاهزاده جوان ایرانی در قرن ششم ظاهر می‌شود كه با ملحق شدن به «تامینا» با نقش‌آفرینی «جما آرترون...

به گزارش ایسنا، مراسم فرش قرمز پروژه سینمایی «شاهزاده پارسی: شن‌های زمان» جمعه 28 می (7 خرداد) برگزار می شود. 
این فیلم با حضور سینماگرانی چون «جك گیلنهال»، « جما آرترون» و «جوین میك» توسط كمپانی فیلمسازی « والت دیزنی» آماده نمایش شده است.
به گزارش كامینگ سون، شاهزاده پارسی به كارگردانی نویل فیلمساز بریتانیایی و خالق آثاری چون « چهار عروسی و یك تشییع جنازه » و توسط «جری بروكهایمر» تهیه شده است.
مایكل نویل در كارنامه‌اش ساخت فیلم‌های «هری پاتر و جام آتش» و« لبخند مونالیزا » و البته فیلم تحسین شده «دنی براسكو» را به ثبت رسانده است.
تهیه كننده اثر هم جری بروكنهایمر چهره مطرح سینمای دنیاست كه در سال‌های اخیر فیلم‌های پادشاه آرتور و دژاوو را تهیه كرده است.
گیلنهال در فیلم «شاهزاده پارسی» در نقش «دستان» یك شاهزاده جوان ایرانی در قرن ششم ظاهر می‌شود كه با ملحق شدن به «تامینا» با نقش‌آفرینی «جما آرترون»، یك شاهزاده تبعیدی و دست‌یابی به هدیه‌ای از خدایان توانایی مالك‌شدن و تسلط بر دنیا را به‌دست می‌آورد.
دستان، شاهزاده‌ای جوان، باید نیروها را به تهمینه، یك شاهزاده حساس و چابك، ملحق كند تا از به‌دست‌آوردن شن‌های زمان (كه هدیه‌ای از طرف خدایان است كه می‌تواند زمان را به عقب بازگردانده و به صاحبش، توانایی اداره جهان را می‌دهد) توسط یك نجیب‌زاده شرور، جلوگیری كند.
از دیگر بازیگران «شاهزاده پارسی» می‌توان به «آلفرد مولینا»، «بن كینگزلی» و «تونی كبل» اشاره كرد.
«جردن مكنر» كه بازی شاهزاده پارسی را طراحی و تهیه كرده است در نگارش فیلم‌نامه این اثر نیز سهیم است.
سری بازیهای شاهزاده ایران چند بازی به روایت جردن مکنر و ساخته شرکت یوبی سافت است که سری به تمدن ایران می‌زند. شاهزاده ایران چندگانه می‌باشد. موضوع داستان سند تاریخی ندارد و قبلا اتفاق نیفتاده است.
داستان به قبل از تولد مسیح برمی‌گردد که ایران کشوری قدرتمند و نامدار و همسایه کشور بابل است. نوع داستان در نسخه‌های بازی متفاوت است. این بازی از نوع اکشن بوده و ابزار جنگ در این بازی سنتی (مانند شمشیر و تیر و کمان) است.
بنابراین گزارش، «شاهزاده پارسی» در انگلستان و مراكش فیلم‌برداری شد و بودجه صرف‌شده برای این پروژه بالغ بر 150 میلیون دلار (100 میلیون یورو) بوده است.
پروژه شاهزاده پارسی برای نخستین‌بار در مراكش مقابل دوربین رفت و فیلمبرداری آن سه ماه به طول انجامیده است.
بن كینگزلی بازیگر اسكاری سینمای آمریكا نیز كه در نزد مخاطبان سینمایی با آثاری چون گاندی شناخته می‌شود و در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» تجربه بازی در نقش یك سرهنگ مهاجر ایرانی را داشت در این فیلم در نقش آفرینی می‌كند.
مراحل پس از تولید فیلم شاهزاده پارسی نیز یك سال به طول انجامیده است.
برای ساخت این فیلم سینمایی هیچ تماسی با چهره‌های مطرح ایرانی هالیوود گرفته نشده و آن طور كه از اخبار بر می‌آید، فعالیتی هم مبنی بر این ارتباط انجام نشده است.
«مایك نویل» كارگردان «شاهزاده پارسی: شن‌های زمان» چندی پیش ساخت یك فیلم در ژانر جاسوسی را برای شركت فیلمسازی «برادران وارنر» برعهده گرفته است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir