متأسفانه مسئولین بیمارستان پارس اصرار به ترخیص مادر دارند اما وضعیت عمومی او هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته نكرده و اصلاً شرایط مساعد برای ترخیص از بیمارستان را ندارد...
 
به گزارش خبر، دختر مهین شهابی گفت: متأسفانه مسئولین بیمارستان پارس اصرار به ترخیص مادر دارند اما وضعیت عمومی او هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته نكرده و اصلاً شرایط مساعد برای ترخیص از بیمارستان را ندارد.
 آرزو شهابی فرزند ارشد مهین شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: متأسفانه مسئولین بیمارستان پارس اصرار به ترخیص مادر دارند اما وضعیت عمومی او هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته نكرده و اصلاً شرایط مساعد برای ترخیص از بیمارستان را ندارد.
وی ادامه داد: هفته گذشته او از بخش ICU به بخش منتقل شد و در یك اتاق خصوصی مورد مراقبت قرار گرفت . از راه بینی غذا به او داده می‌شود و سرم و سوند دارد از سوی دیگر هنوز قدرت كلام خود را بازنیافته و چشم هایش را به ندرت می‌تواند بازنگهدارد. او انگشت‌های پایش را به زحمت حركت می‌دهد و دست‌هایش هیچ حركتی ندارند. با این اوصاف مسئولان بیمارستان اصرار دارند كه مادر را ترخیص كنیم و در خانه یا خانه سالمندان از او نگهداری كنیم!
وی در ادامه افزود: تومور مغزی قسمت حافظه مغز مادر را گرفته است. او نیاز به مراقبت‌های درست و اصولی دارد. من چگونه می‌توانم ریسك حضور او را درخانه بپذیرم حتی اگر پرستار برای او در خانه استخدام كنم بازهم نیاز به مراقبت های بیمارستانی و پزشكی دارد.
شهابی در پاسخ به این سوال كه علت این اصرار برای ترخیص مهین شهابی چیست، گفت: تا زمانی که مادر پرتودرمانی و شیمی درمانی می‌شد و هزینه‌های هنگفت از سوی بیمارستان به خانواده تحمیل می‌شد، هیچ مشكلی نبود اما الان كه او تنها یكی از اتاق‌های خصوصی را اشغال كرده است و هزینه‌اش پایین‌تر شده بیمارستان قبول نمی‌كند كه مادرم تحت مراقبت قرار گیرد. من حتی قبول كردم كه مادر را در یك اتاق عمومی نگهداری كنند اما آن ها اصرار دارند مادر را از بیمارستان ترخیص كنند. من چگونه می‌توانم مادر را با این وضعیت جسمانی و با این سن و سال از بیمارستان به منزل منتقل كنم. اگر حادثه‌ای برای او در جابه‏جایی پیش بیاید چه كسی می‌تواند به مردمی كه این همه ابراز لطف و محبت نسبت به ما دارند، پاسخگو باشد؟
اوكه برای مراقبت از مادر هر روز از تنكابن به تهران می‌آید و عصر باز می‌گردد در ادامه، گفت: در شرایطی كه هر روز باید به مادر سربزنم و از او مراقبت كنم و عصرها به خانه بازگردم، خانه‌ام در تنكابن نیز به سرقت رفت و بسیاری از مدارك بانكی و دسته‏چكم توسط سارقان ربوده شد.
وی در ادامه گفت: مسئولان صدا و سیما از ابتدای بیماری مادر ما را مورد لطف خود قراردادند. مادرم 50 سال برای هنر نمایشی مملكت زحمت كشیده است. او هنوز هم نیاز به ICU و مراقبت دارد. من از مسئولان بهداشت می‌خواهم شرایطی را فراهم كنند تا مادر بتواند از مراقبت‌های درست و پزشكی بهره‌مند شود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com