داستان «رابطه خاص» اواخر دهه 1990 می‌گذرد، زمانیکه رسوایی اخلاقی کلینتون و بحران کوزوو، او را از بلر دور کرد. فیلم با نمایش شکل گرفتن رابطه دوستی بلر و جرج دبلیو. بوش به پایان می‌رسد...
 
به گزارش خبر آن لاین،  فیلم تلویزیونی «رابطه خاص» با بازی دنیس کواید و هوپ دیویس به نقش بیل و هیلاری کلینتون این هفته از این شبکه کابلی اچ‌بی‌او پخش می‌شود.
 فیلم به ارتباط بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس می‌پردازد.
داستان «رابطه خاص» اواخر دهه 1990 می‌گذرد، زمانیکه رسوایی اخلاقی کلینتون و بحران کوزوو، او را از بلر دور کرد. فیلم با نمایش شکل گرفتن رابطه دوستی بلر و جرج دبلیو. بوش به پایان می‌رسد.
بخش‌های مربوط به رسوایی اخلاقی کلینتون و ارتباط نامشروع او با مونیکا لوینسکی از فیلم حذف شده است. دنیس کواید بازیگر نقش کلینتون معتقد است این ماجرا بهتر بود در فیلم باقی می‌ماند، اما دیویس خوشحال است این بخش از فیلم درآورده شده است.
دیویس که بازیگر فیلم «شکوه آمریکایی» و سریال «تحت درمان» است، برای بازی در نقش هیلاری کلینتون کلاه گیس بر سر گذاشته و با تغییر لهجه سعی کرده تا حد ممکن شبیه او باشد. او می‌گوید:«بخش‌های خیلی خوبی بود، اما بهتر که حذفشان کردیم.»
بدین ترتیب در فیلم ما بیل کلینتون را می‌بینیم که به همسرش اعتراف می‌کند و هیلاری کلینتون نیز با صبر به حرف او گوش می‌دهد. این فصل در اینجا تمام می‌شود در حالیکه در نسخه ابتدایی بخش‌هایی در ادامه دیده می‌شد.
دیویس معتقد است شبکه و فیلمسازان به این دلیل این قطعه را حذف کرده‌اند که بعدا متهم به غیرواقعی بودن و مستند نبودن صحبت‌های زده شده نشوند.
شبکه اچ‌بی‌او نیز اعلام کرده صحنه‌های کوتاه شده ربطی به داستان اصلی درمورد بلر و کلینتون نداشته است.
پیتر مورگان فیلمنامه‌نویس «رابطه خاص» آشنایی کاملی با تونی بلر دارد. او فیلمنامه نامزد اسکار «ملکه» را با موضوع بلر و ملکه الیزابت (با بازی برنده هلن میرن) و همچنین «قرارداد» را نوشته است.
«قرارداد» داستان رقابت بلر با گوردون براون از اعضای حزب کارگر است. نقش بلر را در این فیلم مایکل شین بازی می‌کند.
این سومین بار است که او در این نقش فرورفته است. هل مک‌کوری نیز در نقش همسر او، شری بلر ظاهر می‌شود. مک‌کوری همین نقش را در فیلم «ملکه» نیز بازی کرده است. کارگردان این فیلم ریچارد اونکرین است.
عنوان فیلم اشاره به توصیف وینستون چرچیل از رابطه فرهنگی تاریخی آمریکا با بریتانیا دارد.
«رابطه خاص»  شنبه و یکشنبه از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir