«بولاك» در سال 2010 برای فیلم «همه‌چیز درباره‌ استیو» تمشك طلایی را دریافت كرد و برای فیلم «نقطه كور» برنده جایزه‌ بهترین بازیگر زن اسكار شد و با كسب این جوایز...
 
به گزارش ایسنا،ساندرا بولاك به زودی جایزه یك عمر دستاورد هنری «ام تی‌ وی» را طی مراسمی كسب خواهد كرد. 
در مراسم تقدیر از بولاك این جایزه ویژه (MTV) روز 6 ژوئن (16 خرداد) به این بازیگر اهدا می‌شود.
به گزارش یاهو موویز، ساندرا بولاك 45 ساله نخستین زنی خواهد بود كه موفق به دریافت این جایزه معتبر هنری می‌شود.
پیش از این بازیگران مطرحی چون تام كروز، بن استیلر، آدام سندلر، مایك مایرز و جیم كری موفق به دریافت جایزه ام‌تی‌وی شده‌اند.
استفان فریدمن، مدیر مراسم جوایز نسل ام‌تی‌وی در خصوص بولاك گفته است: مخاطبان ما این بازیگر را بسیار دوست دارند و او همواره به عنوان یك بازیگر توانا و نیز به عنوان ایفاگر مدل بسیار موفق عمل كرده است.
«بولاك» در سال 2010 برای فیلم «همه‌چیز درباره‌ استیو» تمشك طلایی را دریافت كرد و برای فیلم «نقطه كور» برنده جایزه‌ بهترین بازیگر زن اسكار شد و با كسب این جوایز اولین بازیگر هالیوود است كه هر دو جایزه تمشك طلایی و اسكار را در یك سال كسب می‌كند.
ساندرا بولاک متولد 26 ژوئیه 1964 بازیگر زن آمریکایی و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر بازی در فیلم نقطه کور در سال 2009 است.
او پس از اجرای نقش‌های موفقی در دهه 1990 میلادی هم‌چون «سرعت» و «وقتی تو در خوابی» به شهرت رسید.
پس از آن او حرفه‌اش را به عنوان یک بازیگر هالیوودی نقش اول مشهور با فیلم‌هایی مانند «خانم موافقت» و «تصادف» که تحسین منتقدان را دریافت کردند، آغاز کرد.
در سال 2007 او با داشتن سرمایه 85 میلیون‌دلاری در رده ثروتمندترین اشخاص نامدار زن قرار گرفت.
بولاک در آرلینگتون کاونتی ویرجینیا به دنیا آمد. او دختر هلگا میر ، یک خواننده آلمانی اپرا و معلم آواز نیمه‌وقت، و جان دبلیو بولاک ، یک پیمان‌کار پنتاگون و معلم آواز و مدیرعاملی از آلاباما، بود.
او به دفعات به همراه مادرش با تورهای اپرای او شرکت می‌کرد و بسیاری از سال‌های بچگی خود را در آلمان و سایر نقاط اروپا زندگی کرد. او زبان آلمانی را به روانی صحبت می‌کند و از طریق ملیت سابق مادرش دارای تابعیت آلمانی نیز هست. بولاک در بچگی باله و هنرهای آوازی را مطالعه کرد و در تولیدهای اپرای مادرش نقش کوچکی را نیز ایفا می‌کرد.
بولاک در دبیرستان واشینگتن-لی درس خواند؛ جایی كه در برنامه‌های تئاتر آن‌جا شرکت می‌کرد و با یک بازیکن فوتبال آشنا شد. او در سال 1982 فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه کارولینای شرقی در گرین‌ویل کارولینای شمالی ثبت‌نام کرد.
در این زمان او به عنوان پیش‌خدمت در یک رستوران کار می‌کرد. او بعداً تحصیل را در سال پایانی (بهار 1986) را برای ادامه‌دادن حرفه بازیگری ترک کرد؛ درحالی که تنها سه واحد باقی‌مانده برای فارغ‌التحصیلی فاصله داشت. او به منظور ادامه تست‌های بازیگری به منهتن رفت و شغل‌های گوناگون عجیبی را نیز برگزید (متصدی بار، پیش‌خدمت مهمانی، کنترل‌کننده کت).
ساندرا بولاک بعدها دانشگاه خود را نیز تمام کرد و از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، درجه کارشناسی را نیز دریافت کرد.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir