این نوازنده برجسته پیانو قرار بود در طی سال‌جاری دو كار بزرگ را انجام دهد كه كار اول بازخوانی قطعات شاخس واروژان با همراهی اركستر بزرگ ارمنستان بود كه قرار بود در این كشور ضبط شود و كار دیگر...

به گزارش شهر،آندره آرزومانیان نوازنده برجسته پیانو شب گذشته در سن 56 در سالگی در بیمارستان میلاد درگذشت.
آندره آرزومانیان متولد 1333 تهران فعالیت هنری خود را با نوازندگی پیانو از سال 1365 آغاز كرد و در کارنامه هنری خود نوازندگی اثر ماندگار و فراموش نشدنی «فریبرز لاچینی» (پاییز طلایی) را به همراه دارد.
نوازندگی در سمفونی «ایثار» با آهنگسازی مجید انتظامی، از دیگر افتخارات وی به حساب می‌آید. آهنگسازی فیلم‌های بسیاری از جمله «تیغ و ابریشم» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «ماهی» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی، الهه زیگورات، شبیخون، زن امروز، سرحد، بهترین بابای دنیا، شنگول و منگول که همگی از فیلم‌های برتر سینمای ایران هستند، از دیگر آثار ارزنده آندره آرزومانیان محسوب می‌شود.
آرزومانیان كه سال‌ها از سرطان كمر (وجود غده‌ای در ستون فقرات) رنج می‌برد سرانجام پس از طی یك دوره بیماری طولانی در بیمارستان میلاد تهران دارفانی را وداع گفت.
وی به دلیل ابتلا به عارضه سرطان سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود كه هیچكدام از این عمل‌ها موفقیت آمیز نبود و پس از عمل سوم به نوعی توانایی حركتی خود را از دست داده بود كه همین موضوع باعث تأثیر خاطر شدید وی شده بود و در نهایت به مرگ وی منجر شد.
این نوازنده برجسته پیانو قرار بود در طی سال‌جاری دو كار بزرگ را انجام دهد كه كار اول بازخوانی قطعات شاخس واروژان با همراهی اركستر بزرگ ارمنستان بود كه قرار بود در این كشور ضبط شود و كار دیگر همكاری با لوریس چكناواریان بود كه موفق به انجام هیچكدام از این دو كار بزرگ نشد.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: shahr.ir