زاک افرون
زاک از یازده سالگی خوانندگی را شروع کرد. وی پس از فراگیری آکادمیک آموزش آواز شروع به برگزاری برنامه‌های اجرای زنده موسیقی کرده و با نمایش...

جشنواره فیلم «میوی» هاوایی اواخر ماه جاری میلادی برنامه تقدیر از «زاك افرون» را برگزار می‌كند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بازیگر پرطرفدار هالیوود در این رویداد هنری جایزه فیلم «ستاره درخشان» را دریافت خواهد كرد.
بنابراعلام آسوشیتدپرس، زاك افرون بازیگر آثاری چون دبیرستان موزیكال 3 و «17 دوباره» این جایزه را در 16 ژوئن «26 خرداد»، طی مراسمی از مسوولان برگزاری جشنواره «میوی» دریافت خواهد كرد.
«بری ریورز» مدیر هنری جشنواره هاوایی این بازیگر 22 ساله هالیوودی را یك پدید موفق در زمینه شهرت در هالیوود خوانده است.
«زاکاری دیوید الکساندر افرون» با نام مستعار زاک افرون در 18 اکتبر 1987 در سن لوئیس اوبیسپوی کالیفرنیا متولد شده و در آرویو گراندو بزرگ شده است.
او یکی از آن ستاره‌هایی است که اسمش همیشه در صدر لیست بالاترین جست و جوهای اینترنتی قرار دارد.
زمانی كه افرون كودك بود، والدینش خیلی سریع استعداد خوانندگی او را کشف کردند و او را در مسیر درستی هدایت کردند.
زاک از یازده سالگی خوانندگی را شروع کرد. وی پس از فراگیری آکادمیک آموزش آواز شروع به برگزاری برنامه‌های اجرای زنده موسیقی کرده و با نمایش استعدادهای خویش توانست در چند فیلم نه چندان مشهور به عنوان خواننده حاضر شده و از همین طریق به بازی در سریال‌های تلویزیونی نظیر «بازی آتشین»، «ای.آر» و «پشتیبان» دعوت شود.
او بیشتر بازیگر سریال‌های تلویزیونی است. از او سال گذشته فیلم «اسپری مو» به اکران در آمد.
افرون پس از حضور به عنوان بازیگر مهمان در چند اپیزود از «سرزمین تابستانی» و بازی خوبش در قالب شخصیت «کامرون بِل» مورد توجه کارگردانان قرار گرفت و خیلی زود فعالیت‌های بازیگری‌اش با رشد چشمگیری مواجه شد.
«جهان عریض و بزرگ کارل لامک» و «بازی سه‌گانه» از دیگر کارهای بازیگری افرون هستند.
او اخیرا در فیلم سینمایی «امتداد معجزه» و در برابر هنرمندانی نظیر ماری لوئیس پارکر و آیدان کوئین ایفای نقش کرده است.
افرون در ماه ژوئن سال 2006 از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد.
او همواره در گفتگوهایش بر این موضوع تاکید کرده که زندگی خانوادگی را بر زندگی مجردی ترجیح می‌دهد.
زاک افرون سال 2008 را با دو فیلم «من و اورسون ولز» و «موزیکال دبیرستانی 3: سال آخر» پشت سر گذاشت که دومی که قسمت سوم از یک سه‌گانه بود، کم و بیش با استقبال مخاطبان نوجوان و جوان روبه رو شد. در سال جدید هم دو پروژه از افرون به پخش رسیده‌اند.
یک سریال تلویزیونی با نام «جوجه رابرت» که زاک در دو قسمت این سریال با عناوین «دوست داشتن» و «به مادر بگو» در قالب کاراکتری با نام بیلی جوئل نقش‌آفرینی کرده است.
همچنین فیلمی کمدی با نام «دوباره هفده» که باز هم مانند کارهای سابق افرون، یک کمدی مفرح و تین‌ایجری بوده و اتفاقا تاکنون فروش نسبتا خوبی هم داشته است.
افرون هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای بازی در فیلمی با نام «جانی کوئست» است که احتمالا سال آینده میلادی به پرده سینماها راه خواهد یافت.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir