براساس حکم محکومیت در سرقت فیلمنامه «یوسف پیامبر»، فرج‌الله سلحشور کارگردان این مجموعه به 70 درصد مجازات کیفری محکوم شد که شامل سه سال زندان است. ایشان همچنین به میزان...
 
فرج‌الله سلحشور نویسنده و کارگردان «یوسف پیامبر» در پی اثبات سرقت فیلمنامه این مجموعه در دادگاه دوم که بر اساس شکایت شهاب‌الدین طاهری شکل گرفته بود، به سه سال زندان و مبلغ یک میلیارد و پانصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.
عباس بابویهی رئیس هیئت کارشناسی پرونده شکایت شهاب‌الدین طاهری (نویسنده کتاب ــ فیلمنامه دوجلدی یوسف صدیق) علیه فرج‌الله سلحشور (نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر») در خصوص حکم دادگاه دوم گفت: «مرحله اول دادگاه شکایت طاهری از سلحشور به محکویت این کارگردان مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» منجر شد.»
وی در ادامه افزود: «براساس حکم محکومیت در سرقت فیلمنامه «یوسف پیامبر»، فرج‌الله سلحشور کارگردان این مجموعه به 70 درصد مجازات کیفری محکوم شد که شامل سه سال زندان است. ایشان همچنین به میزان 20 درصد از آثار تهیه و ارائه شده شاکی استفاده غیرمجاز کرده که ارزش مادی این بخش از استفاده غیرمجاز معادل یک سوم از قیمت قرارداد تحقیق و نگارش فیلمنامه متهم با صدا و سیما است که محکوم به پرداخت مبلغ یک میلیاردو پانصد هزار تومان جریمه شده‌اند.»
وی در ادامه گفت: «این رای توسط قاضی حسینیان صادر شده که پرونده را برای گذراندن مراحل بازپرسی مجدد به دادسرا فرستاده‌اند.»
بابویهی در ادامه گفت: «طبق توهین‌هایی که سلحشور به طاهری کرده بود، طاهری از سلحشور شکایت کرد که روز گذشته قرار بود تا آقای سلحشور در دادگاه حاضر شوند، اما با اعلام قبلی زمان برگزاری این دادگاه به تعویق افتاد.»
رئیس هیئت کارشناسی این پرونده در پایان عنوان کرد: «باید دادگاه بعدی برگزار شود تا با توجه به صحبت‌های سلحشور، حکم دادگاه رسمی شود. با این حال علی لاریجانی رئیس مجلس از قاضی دادگاه درخواست کرده‌اند که نظرات تکمیلی در خصوص دادگاه سلحشور و طاهری در اسرع وقت بدست ایشان برسد.»
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tabnak.ir