پیش از این «گلشیفته فراهانی» بارها از تمایل خود برای حضور در كشور خود خبر داده بود ولی به‌نظر می‌رسد پیگیری‌ها برای رسیدن به نتیجه قطعی ماجرا، حضور یا تداوم غیبت وی در ایران...

به گزارش تهران امروز، «‌گلشیفته فراهانی» به وطن از زمان حضور او در مراسم فرش قرمز فیلم «مجموعه دروغ‌ها» در مرداد ماه 87 رسانه ای شد. اما حالا گفته می شود این بازیگر سینما به ایران بازگشته و به دنبال فراهم کردن شرایط برای ساخت اولین فیلم خود در مسند کارگردانی است.
اوایل خرداد ماه بود که خبر بازی او برای «مرجان ساتراپی» در فیلم جدیدش منتشر شد. همین یک خط خبر کافی بود تا «حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در پاسخ به خبرنگاران درباره حضور «فراهانی» در این فیلم بگوید: «در حوزه سینما، موسیقی، کتاب و هنر ضوابط خاصی پیش‌بینی شده تا با افرادی که در فراسوی مرزها با فعالیت های هنری درصدد ضربه زدن به نظام و تضعیف باورها و اعتقادات مردم هستند برخورد شود. براساس همین ضوابط و پس از بررسی برخورد خواهد شد.»
طی این دوسال تنها «شمقدری» معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و مشاور هنری رئیس‌جمهوری در دولت قبلی بود که خبر از بلامانع بودن حضور «فراهانی» در ایران داد و بارها روی موضع خود تاکید کرد تا جایی که در اظهار نظری اعلام کرد: «باید بگویم که فقط امضای معاونت سینمایی ارشاد برای بازگشت باقی مانده است.‌»
دست‌کم تا امروز این امضا رسانه‌ای نشد. تلاش «‌شمقدری» بی پاسخ هم نماند و«فراهانی» در گفت و گویی از او تشکر ویژه‌ای كرد و گفت: «مشکل من با سازمان ها و ارگان‌های دیگر است.»
به گزارش وب سایت پیام خرداد «فراهانی» پس از بازگشت به ایران شایعاتی مبنی بر ممنوع الورود یا حتی تحت تعقیب بودنش را تکذیب و می گوید به راحتی وارد خاک ایران شده است.
اما روایت دوم. روایت شروع این ماجرا هم که تکراری است؛ اعلام می‌شود «فراهانی» برای تهیه اولین فیلم خود به عنوان کارگردان وارد ایران شده و در حال انتخاب بازیگران فیلمش است.
تنها نزدیكان این بازیگر و مقامات سینمای ایران هستند كه می‌توانند این خبر یا شایعه را تایید یا تكذیب كنند.
البته پیش از این «گلشیفته فراهانی» بارها از تمایل خود برای حضور در كشور خود خبر داده بود ولی به‌نظر می‌رسد پیگیری‌ها برای رسیدن به نتیجه قطعی ماجرا، حضور یا تداوم غیبت وی در ایران به بن‌بست می‌خورد.
کلید حل این معما در دست افراد ذیل است که هر کدام به نوعی در تعطیلات به سر می برند؛ «شمقدری» جوابگوی زنگ‌های موبایلش نیست. خانواده فراهانی هم موبایل‌هایشان را یا خاموش کرده اند یا بوق‌های ممتد به پیغام‌گیر منتهی می‌شود.
«سجادپور» مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صحت این خبر به «تهران‌امروز» می‌گوید:
«در مسافرت به‌سر می برم. تا به این لحظه خبری درباره حضور ایشان در ایران نشنیدم که شاید به خاطر حضور من در شهرستان بوده است.»
هنرمندانی هم بودند که در یکی دو فیلم اخیر «فراهانی» که در ایران بازی کرد در کنار او به ایفای نقش پرداختند که ایشان هم هر کدام از حضور این بازیگر در ایران اظهار بی اطلاعی کردند.شنبه به دلیل تعطیلی رسمی این خبر نه تایید شد و نه تکذیب .
باید منتظر ماند و دید معاون سینمایی در قبال این خبر چه واکنشی نشان می‌دهد تایید یا تکذیب ؟ به هر حال «شمقدری» یکی از مدافعان حضور «فراهانی» در تهران بوده است .
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tehrooz.com