این گروه از مردم در برابر شهرداری مرکز تاریخی استان نورماندی جمع شدند تا این اثر به نام «مونه از آسمان» را خلق کنند. سرنشینان یک هلی‌کوپتر نیز...
 
 روز شنبه حدود 1250 نفر با روی سر گرفتن قطعات بزرگ‌شده تابلو نقاشی کلود مونه، بزرگترین نقاشی زنده امپرسیونیستی را خلق کردند.
به گزارش خبرآنلاین، فستوال هنر امپرسیونیستی که تمام فصل تابستان برگزار می‌شود با خلق نسخه 600 متر مربعی از نقاشی مونه از منظره گوتیک کلیسای روئن آغاز شد.
این گروه از مردم در برابر شهرداری مرکز تاریخی استان نورماندی جمع شدند تا این اثر به نام «مونه از آسمان» را خلق کنند. سرنشینان یک هلی‌کوپتر نیز از این نقاشی عکس و فیلم گرفتند تا یک رکورد را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت برسانند.
«مونه از آسمان» بازسازی‌ یکی از مجموعه نقاشی‌های امپرسیونیستی مونه از کلیسای روئن در طول دهه 1890 است. 11 نقاشی از مجموعه این 30 نقاشی را می‌توان از روز جمعه در نمایشگاهی ویژه در موزه هنرهای زیبای روئن تماشا کرد.
از میان داوطلبان بازسازی این تابلو می‌توان به شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی مشهور منطقه و همچنین لارن فابیو نخست‌وزیر سابق و والری فرونیورن شهردار روئن اشاره کرد.
جشنواره هنر امپرسیونیستی نورماندی در طول تابستان شاهد 100 رویداد هنری از جمله برگزاری نمایشگاه هنری، تئاتر، کنسرت، فیلم، نمایش‌های نور و صدا و گردش در مسیر هنرمندانی است که اواخر قرن نوزدهم میلادی نورماندی را به گهواره هنر امپرسیونیستی بدل کردند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir