آگاتا کریستی
آخرین قسمت سری رمان‌های دنباله‌دار «هرکول پوآورو» چندان مورد اقبال قرار نگرفته بود و حال این ادعا شاید بتواند دلیل این قضیه را که به شکل یک معما در آمده، مشخص کند. این کتاب به دلیل...
 
یک کارشناس مدعی شد كه آگاتا کریستی (نویسنده مشهور انگلیسی) در هنگام نوشتن رمان «فیل‌ها می‌توانند به یاد بیاورند» در 81 سالگی، مراحل آغازین بیماری آلزایمر را پشت سر می‌گذاشته است.
دیلی اکسپرس نوشت: آخرین قسمت سری رمان‌های دنباله‌دار «هرکول پوآورو» چندان مورد اقبال قرار نگرفته بود و حال این ادعا شاید بتواند دلیل این قضیه را که به شکل یک معما در آمده، مشخص کند. این کتاب به دلیل پیرنگ داستانی بسیار ضعیف و زیاد بودن تعداد اشتباهات آن، مورد انتقاد قرار گرفته بود.
این کارشناس که «یان لنکشایر» نام دارد و برای منتشر کردن یافته‌های خود دو سال صبر کرده است، در این مورد گفت: "من قصد نداشتم نتیجه‌ای را که در پایان تحقیقاتم به آن رسیدم، بیان کنم ولی اطلاعات به دست آمده مؤید این واقعیت بود که آگاتا کریستی در اواخر عمرش به بیماری آلزایمر دچار شده بوده است."
لنکشایر پس از بررسی 16 رمان از آگاتا کریستی به این نتیجه رسیده است.
او همچنین گفت: "هرچند هرگز به عارضه فراموشی این نویسنده پرداخته نشده، آخرین رمان‌هایی که او نوشته حاکی از آن است که نمی‌توانسته رمان جنایی‌ای خلق کند که از راه ردگیری سرنخ حل شود و این برخلاف قواعد ژانری بوده که خود در به وجود آمدن آن نقش مؤثری داشته است."
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir