حمید امجد، محمد چرمشیر و محمد رحمانیان در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی "روزی روزگاری" درباره بهرام بیضایی سخنرانی می کنند. این برنامه در روز...

حمید امجد، محمد چرمشیر و محمد رحمانیان در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی "روزی روزگاری" درباره بهرام بیضایی سخنرانی می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی "روزی روزگاری" شنبه 28 اردیبهشت در یکی از شعب شهرکتاب برگزار می شود.

در این مراسم رضا سیدحسینی - مترجم و منتقد ادبی - درباره جمال میرصادقی داستان نویس معاصر سخنرانی خواهد کرد. جایزه روزی روزگاری امسال به طور ویژه از "جمال میرصادقی" به پاس یک عمر داستان نویسی تقدیر می کند.

همچنین مدیا کاشیگر دبیر این جایزه گزارشی از روند برگزاری دومین دوره آن ارائه خواهد کرد.

سعید طباطبایی از مسئولان برپایی جایزه ادبی روزی روزگاری نیز توضیحاتی در این خصوص ارائه می کند.

در این مراسم حمید امجد، محمد چرمشیر و محمد رحمانیان درباره بهرام بیضایی سخنرانی خواهند کرد و در ادامه از این فیلمساز و نمایشنامه نویس کشورمان در بخش ادبیات نمایشی جایزه ادبی روزی روزگاری تقدیر خواهد شد.

در مراسم پایانی دومین دوره این جایزه ادبی و در بخش نظرسنجی آن که به دو زیربخش جداگانه (کتاب منتخب کتابفروشان و کتاب منتخب نخبگان غیر ادبی) تقسیم شده است، جوایزی به ترتیب زیر اهدا خواهد شد:

در بخش کتاب منتخب کتابفروشان، از محمدعلی جعفریه مدیر نشر ثالث برای انتشار کتاب "هزار خورشید تابان" نوشته خالد حسینی، ترجمه مهدی غبرایی تقدیر می شود.

همچنین در بخش کتاب منتخب نخبگان غیر ادبی نیز از حسن کیائیان مدیر نشر چشمه برای انتشار کتاب "ها کردن" نوشته پیمان هوشمندزاده تقدیر می شود.

در این مراسم لوح سپاس به هر کدام از آثار سه گانه بخشهای مجزای مجموعه داستان و داستان غیر ایرانی اهدا خواهد شد و تندیس مجموعه داستان و داستان غیر ایرانی برتر نیز به آثار برتر اعطا می شود.

سه اثر راه یافته به دور پایانی و در واقع نامزدهای بخش مجموعه داستان این جایزه ادبی، به ترتیب حروف الفبا عبارت اند از:

1- "گوساله سرگردان" نوشته مجید قیصری، نشر افق 2- "گوشه دنج سمت چپ" نوشته مهدی ربی، نشر چشمه 3- "مردی که گورش گم شد" نوشته حافظ خیاوی، نشر چشمه.

نامزدهای بخش داستان غیر ایرانی هم به ترتیب حروف الفبا عبارت اند از:

1- "اپرای شناور" نوشته جان بارت، ترجمه سهیل سمی، نشر ققنوس 2- "بائودولینو" نوشته امبرتو اکو، ترجمه رضا علیزاده، نشر روزنه 3- "دم را دریاب" نوشته سال بلو، ترجمه بابک تبرایی، نشر چشمه.

این مراسم به دلیل گنجایش کم سالن محل برپایی آن (130 نفر) قرار است به شکل خصوصی برگزار شود.
 

 

 گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ >
www.seemorgh.com/culture
منبع : خبرگزاری مهر