ابزارهای سنگی و استخوانهای قصابی شده لاکپشتها، تمساح ها و ماهی ها در منطقه ای باستانی به قدمت 1.95 میلیون سال در شمال کنیا یافته شد در حالی که هیچ نشانه ای از استخوان انسانها در این منطقه نبود اما...
 
به گزارش مهر، مطالعات جدید نشان می دهند رژیم غذایی اصلی غارنشینان از گوشت تمساح ها تشکیل می شده است و خوردن همین ماده غذایی چرب باعث شده بود انسانهای اولیه از مغزهای بسیار بزرگی برخوردار باشند.
این اطلاعات بر اساس استخوانهای خزندگان و ابزارهایی که در آشپزخانه ای ما قبل تاریخ کشف شده به دست آمده است. ابتدایی ترین نشانه هایی که ثابت می کنند انسانها از موجودات آبزی تغذیه می کرده اند.
ابزارهای سنگی و استخوانهای قصابی شده لاکپشتها، تمساح ها و ماهی ها در منطقه ای باستانی به قدمت 1.95 میلیون سال در شمال کنیا یافته شد در حالی که هیچ نشانه ای از استخوان انسانها در این منطقه نبود اما ترکیبی از بقایای به جا مانده نشان می دهند انسانهای اولیه از این مکان برای فراهم آوردن غذا استفاده می کرده اند.
به گفته محققان دانشگاه کیپ تاون وجود مواد غذایی دریایی در رژیم غذایی انسانهای اولیه می تواند یکی از عواملی باشد که منجر به بزرگتر شدن ابعاد مغز آنها شده است. این به آن دلیل است که خزندگان و ماهیها غنی از زنجیره های طولانی اسیدهای چرب اشباع شده هستند. برخی از متخصصان در دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی بر این باورند این چربیهای مفید بخشی از بسته تکاملی مغز انسانها بوده است.
دانشمندان امیدوارند کشف شواهدی برای تغذیه مغز در حدود سه تا 1.8 میلیون سال پیش بتواند چگونگی ظهور مغزهای بزرگتر را در میان انسانها توضیح دهد.
با این حال دانشمندان بر این باورند انسانهای اولیه کنیایی شکارچی تمساح نبوده اند بلکه با جستجو در میان لاشه های مرده جانداران بخشی از گوشت بدن آنها را به خانه باز می گردانده اند و تا قبل از ظهور دوران آتش در تاریخ حیات انسان، غذای خود را به صورت خام می خورده اند.
بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، "دین فالک" از دانشگاه فلوریدا معتقد است ایده تاثیر رژیم غذایی دریایی بر روی سلامت و رشد این انسانها ایده ای قابل قبول به نظر می رسد اما این ایده که بزرگ شدن مغز از حدود دو میلیون سال پیش و در اثر استفاده از این نوع مواد غذایی آغاز شده است فرضیه ای است که طی دهه گذشته به فراموشی سپرده شده است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com