‌ این غارها که علاوه بر سلول بودن کاربردهای دیگری همچون، سکونتگاه،‌ سرداب،‌ دباغ خانه و زندان را نیز داشتند و در زیر کاخ باستانی ناتینگهام قرار گرفته‌اند در طول جنگ جهانی دوم به عنوان...
 
به گزارش میراث آریا، کاوش‌گران با استفاده از تصاویر سه بعدی به دست آمده از اتاقک‌های غارهای زیرزمینی ناتینگهام، موفق به شناسایی سلول رابین هود، قهرمان ظلم ستیز و تاریخی انگلستان شدند.
‌ این غارها که علاوه بر سلول بودن کاربردهای دیگری همچون، سکونتگاه،‌ سرداب،‌ دباغ خانه و زندان را نیز داشتند و در زیر کاخ باستانی ناتینگهام قرار گرفته‌اند در طول جنگ جهانی دوم به عنوان مخفی گاه و پناهگاه مردم مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
براساس اسناد تاریخی، از آنجایی که در ناتینگهام در طول قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی به یکی از مراکز اصلی تولید چرم در تمام انگلستان شهرت یافته و کفش، دستکش‌،‌ افسار و سلاح‌های چرمی تولید می‌کرد از این غارنیز به عنوان دباغ خانه سلطنتی استفاده می‌شد.
برخی از مورخین سال ایجاد این غار را 1449 میلادی می‌دانند که به عنوان زندان مجرمان مورد استفاده قرار می گرفت و مدتی نیز رابین هود در یکی از سلول‌های آن موسوم به فراموش خانه،‌ محبوس بود.
گفتنی است کاخ ناتینگهام که این زندان در زیر آن قرار دارد، در سال 1069 یا 1194 به فرمان ریجارد شیر ساخته شد. سپس در قرن هفدهم به کاخی دوک نشین تغییر یافت و در اواخر قرن هجدهم نیز به موزه‌ای تبدیل و تا امروز نیز این موقعیت را حفظ کرده است
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir