مسعود كیمیایی كه این روزها سرصحنه فیلمبرداری «جرم» بسر می‌برد، تاریخ نوشتن این فیلم‌نامه را در سال‌های 1368 یا 70 دانست و دلیل فیلم نشدن آن را در هنگام زندگی شاملو ، مجوز ندادن به این سناریو اعلام كرد...

به گزارش ایلنا،فیلم‌نامه‌ای از احمد شاملو به نام «میراث» كه آن را برای ساخت دراختیار مسعود كیمیایی قرار داده بود، توسط این فیلم‌ساز برای انتشار به نشر ثالث واگذار شد.
داستان «میراث» در آذربایجان می‌گذرد و به نهضت آزادی‌طلبانه آذربایجان و برخوردهایش با حكومت وقت می‌پردازد. این فیلم‌نامه ازسوی ثالث برای گرفتن مجوز به ارشاد فرستاده شده است.
فیلم‌نامه «میراث» هرگز امكان تبدیل شدن به فیلم را پیدا نكرد.
مسعود كیمیایی كه این روزها سرصحنه فیلمبرداری «جرم» بسر می‌برد، تاریخ نوشتن این فیلم‌نامه را در سال‌های 1368 یا 70 دانست و دلیل فیلم نشدن آن را در هنگام زندگی شاملو ، مجوز ندادن به این سناریو اعلام كرد.
این فیلم‌نامه همراه با نوشته‌ای از شاملو كه حقوق ساخت آن را دراختیار كیمیایی قرار داده است، منتشر می‌شود.
«احمد شاملو» در واگذاری حقوق «میراث» به مسعود كیمیایی نوشته است:‌ بدین‌وسیله سناریو نوشته خود را كه موقتا «میراث» ثبت شده، برای تبدیل به فیلم به آقای مسعود كیمیایی واگذار می‌كنم. ضمنا بین طرفین درمورد حذف پاره‌ای صحنه‌ها، توافق حاصل شده است كه من از این نظر هم برای آسان‌تر شدن كار، از طرف خود به ایشان اختیار وكالت می‌دهم.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir