این فیلم داستان دو جوان به نام «کریم» با بازی حامد کمیلی و «اتابک» با نقش آفرینی شهرام قائدی است که در اثر ورشکستگی کارخانه، بیکار شده اند. آن ها توسط شخصی به نام «اژدر» به کار گمارده می شوند. اما با...

حامد کمیلی و پایان یک دلقک ماهی
حامد کمیلی بازی در فیلم سینمایی «دلقک ماهی»، به کارگردانی «عباس مرادیان» را به پایان رساند. این فیلم که قرار بود تابستان امسال اکران شود، هنوز تاریخ مشخصی برای نمایش عمومی آن اعلام نشده است. «دلقک ماهی» مضمونی کمدی دارد و با نگاهی انتقادی، به برخی مسائل اجتماعی می پردازد. این فیلم داستان دو جوان به نام «کریم» با بازی حامد کمیلی و «اتابک» با نقش آفرینی شهرام قائدی است که در اثر ورشکستگی کارخانه، بیکار شده اند. آن ها توسط شخصی به نام «اژدر» به کار گمارده می شوند. اما با پذیرفتن کار، ناخواسته وارد ماجرایی سیاسی می شوند. «مهدی غلامحیدری» و «عباس مرادیان»، نویسندگان فیلم نامه «دلقک ماهی» هستند. به جز حامد کمیلی بازیگران دیگری چون شهرام قائدی، بهنوش بختیاری، امیر نوری، رابعه اسکویی، مهران رجبی، کاظم افرندنیا، احمد پورمخبر، کیانوش گرامی و امیر ابراهیمی، در «دلقک ماهی» ایفای نقش کرده اند. حامد کمیلی که تا پیش از این بیشتر در فیلم ها و سریال های تلویزیونی بازی داشت، سال گذشته با فیلم «تردید» واروژ کریم مسیحی میهمان سینماهای کشور بود. وی در این فیلم، نقش متفاوتی از خود ارائه داد که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

بهناز جعفری به نیمه راه رسید

بهناز جعفری بازی در فیلم تلویزیونی «آذر، پایان پاییز»، به کارگردانی «سعید ابراهیمی فر» را به نیمه رساند. تصویربرداری این فیلم از اوایل خرداد ماه، در میدان وحدت اسلامی تهران آغاز شد. گروه تولید «آذر، پایان پاییز»، هم اکنون پس از ضبط صحنه های مربوط به شهرک غزالی، مشغول ضبط دیگر صحنه های این فیلم در شهرک دفاع مقدس هستند. این فیلم بازگوکننده وضعیت اجتماعی و زندگی مردم در سال های ۱۳۱۴ تا پیروزی انقلاب اسلامی است. «آذر، پایان پاییز» حکایت دو خواهر از یک خانواده را به تصویر می کشد که دست سرنوشت و اتفاقات اجتماعی، هر کدام را به سویی می برد. یکی پایبند به اخلاقیات زندگی و خانواده است و دیگری، دل در گرو احساسات دارد. نگارش فیلم نامه این اثر بر عهده «امیر مهدی کیا» بوده است. به جز بهناز جعفری دیگر بازیگرانی چون بهروز بقایی، قربان نجفی، امیرمهدی کیا، رضا عباسی، مهدی عبادتی و فریبا آهنگ، ایفاگر نقش های اصلی «آذر، پایان پاییز» هستند. بهناز جعفری که در فیلم هایی چون «خانه ای روی آب»، «تهران ساعت هفت صبح»، «نگین» و «عشق طاهر» ایفای نقش کرده است، فیلم «بیدار شو آرزو» ساخته کیانوش عیاری را آماده نمایش دارد. متاسفانه تکلیف اکران این فیلم هنوز مشخص نشده است.

هومن سیدی از یک زخم می گوید

هومن سیدی تیرماه امسال با فیلم سینمایی «زخم شانه حوا»، میهمان سینماهای کشور می شود. این فیلم که کارگردانی آن را «حسین قناعت» برعهده داشته است، قرار بود هم زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اکران شود. اما به سبب آن که پروانه نمایش آن صادر نشده بود، زمان اکران آن به تعویق افتاد. این فیلم در عرصه سینمای دفاع مقدس ساخته شده است. به جز هومن سیدی بازیگرانی چون آهو خردمند، آسیه ضیایی، هادی دیباجی، مینا ساداتی، علی سلیمانی، زهیر یاری و سلیمه رنگزن، در «زخم شانه حوا» ایفای نقش دارند. هومن سیدی در فیلم هایی چون «یک تکه نان» کمال تبریزی و «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی بازی داشته است. وی در سال های اخیر بیشتر در فیلم ها و سریال های تلویزیونی، ایفای نقش می کند.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com