جان تراولتا
تراولتا به اتفاق همسرش در طول دیدارشان از آفریقای جنوبی و بازدید از بنیاد كودكان بی‌سرپرست كه با حمایت نلسون ماندلا راه‌اندازی شده است اقدام...

«جان تراولتا» و همسرش «ویف كلی» با اهدای ‌١٠ هزار دلار به بنیاد كودكان نلسون ماندلا از این سازمان خیرخواهانه حمایت كردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تراولتا به اتفاق همسرش در طول دیدارشان از آفریقای جنوبی و بازدید از بنیاد كودكان بی‌سرپرست كه با حمایت نلسون ماندلا راه‌اندازی شده است اقدام به كمك نقدی به این بنیاد كرده‌اند.
بنابر اعلام آسوشیتدپرس، كودكان پس از دیدار با بازیگر «اسپری مو» به ابراز احساسات شدید نسبت به این بازیگر سینمای هالیوود پرداختند.
در این ملاقات تراولتا شعری با عنوان « چشم ها به آسمان ، پا ها روی زمین» را قرائت کرد و برای کودکان آواز خواند.
در ادامه تراولتا درباره اهمیت خانواده سخنرانی کوتاهی کرد. وی گفت : بچه ها فروتنی را به انسان می آموزند و حضورشان موجب استحکام خانواده می شود.
نلسون ماندلا رهبر جنبش آزادی سیاهان آفریقای جنوبی پس از رسیدن به قدرت ، صندوقی برای حمایت از کودکان خیابانی و فرزندان آوارگان بر پا کرد.
ماندلا در پیامی ضبط شده از تراولتا و همسرش تشکر کرد و در ادامه تراولتا دیگر سینماگران را به مشارکت در امور خیریه ای از این دست فراخواند.
تراولتا فرزند سالواتور تراولتا، فوتبالیست نیمه حرفه‌ای ایتالیایی، و هلن سیسیلیا بروک، بازیگر و خواننده ایرلندی-آمریکایی که در گوینده رادیو هم می‌باشد، است.
جان ژوزف تراولتا متولد ‌١٨ فوریه ‌١٩٥٤ در نیوجرسی ، خواننده و بازیگر معروف آمریکایی است.
او در سال ‌١٩٩١ با کلی پرستون ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام‌های جت و الا شد.
اما پسر او جت در اثر بیماری درگذشت.
بعد از رخداد زمین‌لرزه هائیتی در ‌٢٠١٠، وی بوئینگ ‌٧٠٧ شخصی خود را مملو از غذا، کمکهای اولیه و امدادرسان کرده و به منطقه زلزله‌زده ارسال کرد.
از جمله آثار مطرح تراولتا در سینما می توان به قلب های تنها ‌٢٠٠٦، خونسرد باش ‌٢٠٠٥، ترانه عشقی برای بابی لانگ ‌٢٠٠٤، پایگاه (٢٠٠٣) ، اره ماهی ‌٢٠٠١، تغییر چهره Face/Off ‌١٩٩٧، داستان عامه پسند ‌١٩٩٧ و گاوچران شهری ‌١٩٨٠ اشاره كرد.
جان تراولتا به عنوان سخنگوی یك خط هوایی چند روز در آفریقای جنوبی جهت حمایت از تیم ملی استرالیا در جام جهانی حضور خواهد داشت.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir