موج سوم
ما از ابتدای تولید یك فیلم با آئین‌نامه‌هایی سرو كار داریم كه در گذشته یك عده‌ای كه بعضا علاقه‌ای به فرهنگ نداشتند، تدوین كرده‌اند. اكنون همه ما، گریبان‌گیر مسائلی هستیم كه چندان...
 
 فیلم سینمایی «موج سوم» به كارگردانی آرش سجادی‌حسینی در سكوت خبری از روز چهارشنبه 19 خرداد ماه به اكران در آمد، محمد قهرمانی تهیه‌كننده این فیلم،گفت: منتظر پخش تیزر تلویزیونی «موج سوم» هستیم.
 
«محمد قهرمانی» مدیر عامل مؤسسه شهید آوینی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با ذكر این خبر كه فیلم سینمایی «موج سوم»، به اكران عمومی درآمده، اظهار داشت: از روز چهارشنبه 19 خرداد ماه، این فیلم، در 6 سالن اكران خود را آغاز كرده است.
وی با اشاره به مشكلاتی كه سدراه اكران این فیلم بوده، گفت: تقریبا یك سال به دنبال اكران این فیلم بودیم ولی به دلایلی به تأخیر افتاد. ابتدا گفتند، در بخش فیلم‌های فرهنگی اكران شود و بعد گفتند كه دیگر از دست ما خارج است.
قهرمانی افزود: با رایزنی‌های كه با جوزان فیلم صورت گرفت، شش سینمای محدود را برای نمایش این فیلم در نظر گرفتیم، كه سه سالن سینما با هماهنگی‌، جوزان فیلم و سه سینمای دیگر با حمایت حوزه هنری برای فیلم در نظر گرفته شد.
مدیرعام مؤسسه شهید آوینی درباره عدم پخش تیزر تلویزیونی این فیلم، گفت: ما انتظار داشتیم تیزر این فیلم از تلویزیون پخش شود ولی علی‌رغم دستور و كدی كه گرفتیم، هنوز این اتفاق هنوز نیفتاده است و البته اعلام هم نكرده‌اند كه تیزر آن پخش نخواهد شد ولی تاكنون این اتفاق نیفتاده است.
قهرمانی همچنین با اشاره به عدم تبلیغات و پخش مناسب این فیلم، گفت: این معضل اكران سینماست و اكران نیز دست سینمادار است. سینمادارها، فیلم‌هایی را به نمایش در می‌آورند كه برایش صرف داشته باشد و فروش كند. تبلیغات، چاپ پوستر، بیلبورد و سردر سینماها هزینه‌بر است و كمتر پخش‌كننده‌ای است كه این هزینه‌ها را برای یك فیلم فرهنگی بپردازد.
وی همچنین با اشاره به نامناسب بودن زمان اكران «موج سوم»، گفت: عملا فصل مناسبی برای اكران فیلم نبود، با توجه به این كه امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان در حال برگزاری است. اما در كل بازار كساد سینما مختص «موج سوم» نیست.
تهیه‌كننده فیلم «موج سوم» به فارس، گفت: ما از ابتدای تولید یك فیلم با آئین‌نامه‌هایی سرو كار داریم كه در گذشته یك عده‌ای كه بعضا علاقه‌ای به فرهنگ نداشتند، تدوین كرده‌اند. اكنون همه ما، گریبان‌گیر مسائلی هستیم كه چندان خوشایند نیز نیستند و هر تهیه‌كننده‌ای را از تولید پشیمان می‌كنند.
وی افزود: البته آقای شمقدری گفته‌اند كه در این زمینه اقداماتی خواهند كرد ولی فرصتی وجود ندارد. ایشان سه سال دیگر در این سمت خواهند بود و طی یك سال گذشته باید كارهای انجام می‌دادند كه اكنون شاهد آثارش باشیم. تنها با سخن گفتن و طرح مسئله به جایی نمی‌رسیم و باید دست عمل بزنیم.
تهیه‌كننده موج سوم افزود: موسسه شهید آوینی حاضر است برای كمك به سینما فعالیت خود را ادامه دهد ولی متأسفانه با قوانین دست و پاگیر و مشكلاتی كه در سینما وجود دارد، این فعالیت كمی اذیت‌كننده است و ما امیدواریم بتوانیم همچنان به فعالیت خود در عرصه سینما ادامه دهیم.
براساس گزارش فارس، فیلم سینمایی «موج سوم» در سینماهای فرهنگ، آزادی، اریكه ایرانیان، پردیس زندگی، پردیس ملت، تهران به نمایش در آمده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com