بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دیدلاین، در شصت‌وچهارمین دوره‌ی مراسم جوایز تونی كه شب گذشته در نیویورك برگزار شد نمایش «قفس دیوانگان» به عنوان بهترین اثر موزیكال بازسازی شده و ممفیس به عنوان...

به گزارش ایسنا،«دنزل واشنگتن»، «كاترین زتاجونز» و «اسكارلت یوهانسون» درصدر برگزیدگان جوایز «تونی» ( اسكار تئاتر) قرار گرفتند. 
دو نمایش «ممفیس» و «سرخ» به ترتیب عناوین بهترین اثر موزیكال و بهترین نمایشنامه را به‌دست آوردند.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دیدلاین، در شصت‌وچهارمین دوره‌ی مراسم جوایز تونی كه شب گذشته در نیویورك برگزار شد نمایش «قفس دیوانگان» به عنوان بهترین اثر موزیكال بازسازی شده و ممفیس به عنوان بهترین نمایش بازسازی شده انتخاب شد.
جایزه‌ی بهترین شیوه اجرای بازیگر مرد به دنزل واشنگتن در نمایش «حصارها» اهدا شد.
جایزه‌ی بهترین شیوه اجرای بازیگر زن در اثر موزیكال نیز به كاترین زتاجونز در نمایش «یك ترانه كوتاه شبانه» اهدا شد.
جایزه‌ی بهترین شیوه اجرا در یك اثر داستانی نمایشی نیز به اسكارلت یوهانسون به «چشم‌اندازی از روی پل» نوشته‌ی آرتور میلر تعلق گرفت.
مایكل گراندژ نیز با نمایش سرخ به عنوان بهترین كارگردان این مراسم معرفی شد.
«كلسی گرامر» و «كریستوفر واكن» از دیگر نامزدهای جوایز تونی سال 2010 میلادی بودند.
دنزل واشنگتن حضور مجدد در برادوی را از سال 2005 میلادی با اجرای نقشی در نمایش «ژولیوس سزار» آغاز كرد.
تالار موسیقی «رادیو سیتی» نیویورک روز 23 خردادماه پذیرای جشنی بود که در آن برگزیدگان نمایش‌های برادوی که طی سال‌های 2010 – 2009 به صحنه رفته بودند، مورد تقدیر قرار گرفتند.
در ساعت 20 دیشب نیز این مراسم از تلویزیون «سی بی اس»به طور زنده به روی آنتن رفت.
از تازه‌های این دوره می‌توان به افزوده شدن جایزه اعضای حلقه منتقدان نیویورک، اشاره کرد که براساس توافقی که میان «شارلوت مارتین» مدیر عامل اتحادیه برادوی و «آدام فلدمن» رئیس حلقه منتقدان نیویورک، صورت گرفته، امسال رای این منتقدان نیز مورد توجه قرارگرفت.
جوایز تونی به نمایش‌هایی تعلق می‌گیرد که در برادوی روی صحنه می‌روند. برندگان این جوایز را حدود 800 نفر از جامعه نمایش انتخاب می‌کنند.
«شاخه تئاتر آمریکا» در 1947 جوایز تونی را راه‌اندازی کرد و اکنون با همکاری اتحادیه تئاتر و تهیه‌کنندگان آمریکا برپایی مراسم و اعطای جوایز را اداره می‌کند.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir