این برای نخستین ‌بار است که همراه با رهبری ارکستر، پیانو هم می‌نوازم. از اینکه با همکاران خوب‌ام در ارکستر سمفونیک تهران قطعات‌ام را در ایران اجرا و همراه آنان تک‌نوازی می‌کنم، احساس خوبی دارم...

به گزارش عصر ایران،  شهرداد روحانی ، رهبر ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت تیرماه این ارکستر در دو قطعه از ساخته‌های خود همراه با رهبری ارکستر، پیانو نیز می‌نوازد.
در بخش نخست این کنسرت قطعات "کاپریس ایتالیایی" اثر پیتر ایلیچ چایکوفسکی،" فریاد تهی و حماسه" اثر شهرداد روحانی توسط ارکستر اجرا می‌شوند.
سپس روحانی ضمن رهبری ارکستر، در دو قطعه سرزمین مادری و اصفهان را با پیانو خواهد نواخت.
در بخش دوم این کنسرت نیز سوئیت سمفونی شهرزاد اثر نیکولای ریمسکی کرساکف در چهار موومان اجرا می‌شود.
شهرداد روحانی درباره نوازندگی پیانو اجرای آثار خود در ایران اظهار کرد: این برای نخستین ‌بار است که همراه با رهبری ارکستر، پیانو هم می‌نوازم. از اینکه با همکاران خوب‌ام در ارکستر سمفونیک تهران قطعات‌ام را در ایران اجرا و همراه آنان تک‌نوازی می‌کنم، احساس خوبی دارم.
وی درباره ویژگی‌های آثار خود در این کنسرت گفت: این چهار قطعه در فضای موسیقی ایرانی ساخته شده‌اند.
رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره حضور سازهای ایرانی در این کنسرت بیان کرد: این قطعات قابلیت آن را دارند که سازهای ایرانی نیز در آن حضور داشته باشند که این موضوع در حال بررسی است.
این ارکستر در کنسرت خردادماه خود، قطعاتی از آهنگسازان بزرگ جهان را طی شش روز در تالار وحدت و سالن همایش‌های برج میلاد اجرا کرد که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان و علاقه‌مندان به موسیقی مواجه شد.
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و با همکاری انجمن موسیقی ایران، روزهای 4، 5، 8 و 9 تیرماه ساعت 21 در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com