سکه‌های کشف شده تصویری از سر خدای مشترک مصر و یونان، آمون یا زئوس را در کنار یک عقاب نشان می‌دادند که در اطراف آن دو کلمه بطلمیوس و شاه به زبان یونانی نوشته شده بود...

به گزارش میراث آریا، مجموعه‌ای از سکه‌های مصر باستان، اشیا مربوط به امپراتوری عثمانی و اسکلت فسیل شده نهنگ به تازگی در کاوش‌های باستان‌شناسان در شمال دریاچه قارون در منطقه فیوم مصر کشف شد.
زاهی هواس، رئیس شواری عالی عتیقه جات مصر گفت:‌ 383 سکه باستانی از جنس برنز و به وزن 32 گرم ضرب شده با نام بطلمیوس سوم به همراه سه دست بند از پوست تخم شتر مرغ متعلق به هزاره چهارم قبل از میلاد به همراه خط چشم‌هایی متعلق به دوره عثمانی در کنار فسیل نهنگی متعلق به 42 میلیون سال پیش به صورت جدا از هم در نواحی مختلف این منطقه کشف شد.
در این میان به گزارش خبرگذاری‌های آسیشیتد پرس و تایندیان، سکه‌های کشف شده تصویری از سر خدای مشترک مصر و یونان، آمون یا زئوس را در کنار یک عقاب نشان می‌دادند که در اطراف آن دو کلمه بطلمیوس و شاه به زبان یونانی نوشته شده بود.
سلسله بطلمیوسی که ازخاندان یونانی حاکم بر مصر بوده و کلئوپاترا نیز از این خاندان محسوب می‌شود پس از اسکندر مقدونی تا زمان حمله رومی‌ها به مصر در فاصله سال‌های 330 تا 30 پیش از میلاد به مدت 300 سال بر مصر حکومت می‌کردند
 
گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir