رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع سلامت اقلیم و محیط زندگی در مبانی دینی و ملی به تاثیرگذاری...
 
با هدف بررسی راهکارهای رسانه ای در حوزه حفاظت از محیط زیست، صبح امروز نشست مشترک رئیس و معاونان سازمان محیط زیست کشور با مدیران رسانه ی ملی برگزار شد.
در این نشست محمدجواد محمدی زاده با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت محیط زیست کشور، شرایط موجود و شرایط مطلوب در این حوزه را تشریح کرد و همکاری رسانه ی ملی را برای سرعت بخشیدن به تلاش های این سازمان در حوزه ی زیست محیطی خواستار شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع سلامت اقلیم و محیط زندگی در مبانی دینی و ملی به تاثیرگذاری برنامه های صدا و سیما در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: توجه بیش از پیش صدا و سیما به موضوع حفاظت از همه ی مولفه های سلامت زیستی در کشور مشارکت همه ی اقشار جامعه را در پاسداری از محیط زیست و مقابله با آثار مخرب و تهدیدکننده سلامت جامعه بدنبال دارد.
توجه بیشتر به کارکرد و توانمندی رادیو در حوزه ی محیط زیست/ تشکیل بانک اطلاعات کارشناسان محیط زیست برای استفاده آنها در برنامه های مختلف صداوسیما، تولید فیلم و سریال با محور محیط زیست/ توجه بیش از پیش به مشارکت مردم در این حوزه/ توجه به مفاهیم و مصداق های دینی و ملی درخصوص حفاظت از محیط زیست، استفاده از ظرفیت های رسانه ای در ایجاد فرهنگ استفاده درست از محیط زیست/ معرفی اقلیم متنوع کشور ازنظر آب و هوا و جانوری با هدف گسترش صنعت طبیعت گردی از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود.
محمدجواد محمدی زاده موضوع توسعه ی همه جانبه ی کشور را با درنظر گرفتن سلامت محیط زیست مهم خواند و تصریح کرد: نادیده گرفتن سلامت محیط زیست به بهانه توسعه، آثار زیانبار و جبران ناپذیری به دنبال دارد که تعامل بیشتر رسانه ی ملی و سازمان حفاظت محیط زیست می تواند با تعریف و ارائه فرهنگ درست زیست محیطی بدون وقفه در توسعه ی کشور از آسیب به طبیعت نیز جلوگیری کند.
آقای ضرغامی با اعلام آمادگی رسانه ی ملی برای همکاری همه جانبه با سازمان محیط زیست افزود، صدا و سیما در حوزه های سیما، صدا و خبر به این موضوع پیش از گذشته می پردازد و همکاری دوجانبه ی رسانه ی و سازمان محیط زیست توجه به سلامت محیط را تسریع می بخشد.
 
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران