روز گذشته، یكی از مقامات صنعت گردشگری ایالت فلوریدای آمریكا اعلام كرد كه در آینده نزدیك در یكی از جزایر این ایالت، یك پارك جادوگری با الهام از سری داستان‌های مشهور هری پاتر احداث خواهد شد...

به گزارش ایسنا، با احداث پارك جادوگری، هری پاتر به كمك گردشگری فلوریدا می‌آید. 
روز گذشته، یكی از مقامات صنعت گردشگری ایالت فلوریدای آمریكا اعلام كرد كه در آینده نزدیك در یكی از جزایر این ایالت، یك پارك جادوگری با الهام از سری داستان‌های مشهور هری پاتر احداث خواهد شد.
به گزارش اسكای نیوز، اجرای این پروژه از ماه اكتبر و با هزینه بالغ بر 200 میلیون دلار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود كه صنعت گردشگری ایالت فلوریدای آمریكا را متحول كند.
این درحالی است كه مجموعه كتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر نوشته جی-كی-رولینگ، تابه‌حال هفت میلیارد پوند در سرتاسر جهان فروش داشته‌اند.
اقدام مسوولان ایالت فلوریدای آمریكا در احداث پارك جادوگری، در شرایطی صورت می‌گیرد كه صنعت گردشگری این ایالت كه به داشتن سواحل پارك مشهور است، به دلیل ادامه نشت نفت از سكوی نفتی غرق شده در خلیج مكزیك در شرایط بحرانی قرار دارد.
در حال حاضر، لكه نفتی ناشی از انفجار یك سكوی نفتی در خلیج مكزیك، به سواحل ایالت فلوریدا، قطب نخست گردشگری آمریكا رسیده و این‌طور به نظر می‌رسد كه صنعت گردشگری آمریكا در بدترین شرایط خود در طول چند دهه‌ی اخیر قرار دارد.
در این شرایط، بسیاری از تورهای مسافرتی برنامه‌ی سفر خود به ایالت فلوریدا را لغو كرده‌اند و تعداد گردشگرانی نیز كه هرساله برای شنا به سواحل این ایالت می‌آمدند، نسبت به سال‌های گذشته كاهش چشم‌گیری یافته‌، البته شركت بریتیش پترولیوم اعلام كرده كه در آینده‌ی نزدیك جلوی نشت نفت را می‌گیرد، اما معلوم نیست كه این امر دقیقا چه زمانی محقق شد.
اكنون در آستانه‌ی فصل تابستان كه فصل پرگردشگر ایالت‌های ساحلی آمریكا محسوب می‌شود، گردشگران ایالت‌های ساحلی آمریكا، كاهش چشم‌گیری داشته كه ادامه این روند می‌تواند بیكاری هزاران تن را در پی داشته باشد
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir