«دنی بویل»، كارگردانی سرشناس انگلیسی است كه در سال 2009 كه با فیلم «میلیونر زاغه‌نشین»‌ موفق به كسب هشت جایزه اسكار در بخش‌های بهترین كارگردانی...

به گزارش ایسنا،« دنی بویل»، مدیر هنری مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیك لندن شد.
كمیته برگزاری مسابقات المپیك 2012 شهر لندن، «دنی بویل» كارگردانی سرشناس انگلیسی را به عنوان مدیر هنری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات انتخاب كرد.
به گزارش بی‌بی‌سی، «دنی بویل» انتخاب خود را به عنوان مدیر هنری مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیك 2012 لندن یك فرصت تكرارنشدنی برای خود خواند و ابراز امیدواری كرد این مسابقات در بهترین شرایط ممكن برگزار شود.
«دنی بویل»، كارگردانی سرشناس انگلیسی است كه در سال 2009 كه با فیلم «میلیونر زاغه‌نشین»‌ موفق به كسب هشت جایزه اسكار در بخش‌های بهترین كارگردانی، بخش‌های بهترین فیلم بلند، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین میكس صدا، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی شد.
وی همچنین در ماه ژانویه اعلام كرد كه قصد دارد نمایش‌نامه «فرانكشتاین» را روی صحنه تئاتر برود.
«نیكولاس هتیر»، مدیر تئاتر ملی لندن در این‌باره اعلام كرد، «دنی بویل» اولین تجربه كارگردانی‌اش در عرصه تئاتر را اواخر امسال براساس رمانی از «ماری شلی» اجرا خواهد كرد.
البته «دنی بویل» قصد داشت هشت سال قبل این نمایش‌نامه را در قالب تئاتر اجرا كند، اما فعالیت‌های سینمایی‌اش این امكان را به او نداد.
این كارگردان انگلیسی اخیرا اعلام كرد، قصد دارد زندگی كوهنورد معروف آمریكایی «آرون رالستون» را در پروژه فیلم جدیدش به‌تصویر بكشد.
«آرون رالستون» در ماه می 2003 عنوان كوهنورد خبرساز را در مطبوعات آمریكا به‌دست آورد. وی بدون آنكه به كسی اطلاع بدهد، عازم كوهستان شد، اما پس از آنكه پنج روز در زیر یك تخته‌سنگ گرفتار شد، با چاقو بازوی خود را قطع كرد تا جان خود را نجات دهد.
ساخت این فیلم كه «127 ساعت» نام خواهد داشت، به احتمال فراوان از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و اواخر سال 2010 آماده اكران خواهد بود.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir