به دلیل اینكه سال گذشته مراسم یادبود این هنرمند تنها به نمایش فیلم مستند ساكن صحرای سكوت به كارگردانی امیرمهرتاش مهدوی اختصاص یافت تصمیم بر آن شد كه...
 
رونمایی از كتاب خسرو شكیبایی تألیف الهام قره‌خانی از برنامه‌های متعددی است كه برای مراسم بزرگداشت این بازیگر فقید سینما در نظر گرفته شده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین فردوسی مسئول روابط عمومی مراسم دومین سالگرد درگذشت خسرو شكیبایی در گفت و گویی درباره این بزرگداشت گفت: استاد جمشید مشایخی حامی معنوی این مراسم است كه برگزاری آن به همت معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران آقای هادی منبتی ممكن شد.
وی افزود: به دلیل اینكه سال گذشته مراسم یادبود این هنرمند تنها به نمایش فیلم مستند ساكن صحرای سكوت به كارگردانی امیرمهرتاش مهدوی اختصاص یافت تصمیم بر آن شد كه در دومین سالگرد درگذشت این هنرمند برنامه بزرگداشتی در خور شخصیت ملی او انجام پذیرد.
در ادامه فردوسی تصریح كرد: برنامه‌های متعددی برای این مراسم بزرگداشت در نظر گرفته شده كه از جمله آن می‌توان به رونمایی از كتاب خسرو شكیبایی تألیف خانم الهام قره‌خانی اشاره كرد.
بنابراین گزارش، این مراسم بزرگداشت روز بیستم تیرماه سال جاری در سالن ایوان شمس معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران واقع در تقاطع بزرگراه كردستان و جلال آل احمد جنب معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، در كتاب «خسرو شكیبایی» با 70 نفر از هنرمندان از جمله جمشید مشایخی، اكبر عالمی، آیدین آغداشلو، داوود رشیدی، مسعود كیمیایی، داریوش مهرجویی، داریوش اسدزاده، ژاله علو، فرامرز قریبیان، فاطمه معتمدآریا، پرویز پرستویی، بیتا فرهی، مرتضی احمدی، پوران درخشنده، مهدی صباغ‌زاده، رسول صدرعاملی، سیروس الوند، بیژن بیرنگ، زنده‌یاد مسعود رسام، جلال‌الدین معیریان، مجید میرفخرایی، اصغر بیچاره، نادر مشایخی، امین حیایی، هدیه تهرانی، حامد بهداد و پولاد كیمیایی درباره شخصیت هنری و اخلاقی خسرو شكیبایی گفت‌وگو شده است.
در این كتاب همچنین از تمام این 70 نفر، عكس پرتره اختصاصی گرفته شده و به همراه گفت‌وگو چاپ شده است. در این كتاب 200 عكس از صحنه و پشت صحنه فیلم‌های كه خسرو شكیبایی در آن حضور داشته، تصاویری نشان داده می‌شود. این عكس‌‌ها از آرشیو شخصی خسرو شكیایی توسط «پروین كوشیار» گردآوری شده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com