یک تیم باستان‌شناس اتریشی در دلتای مصر به کمک تصاویر رادار موفق به کشف ویرانه‌های شهری شدند، که سال‌ها به عنوان پایتخت یکی از...
 
باستان‌شناسان با استفاده از تصاویر رادار ویرانه‌هایی از یک شهر 3500 ساله را در منطقه دلتای مصر کشف کردند.
به گزارش میراث آریا(chtn)، یک تیم باستان‌شناس اتریشی در دلتای مصر به کمک تصاویر رادار موفق به کشف ویرانه‌های شهری شدند، که سال‌ها به عنوان پایتخت یکی از اقوام فاتح این کشور به شمار رفته و قرن‌ها نیز زیر پوششی جنگلی مخفی بوده است.
این تصاویر که خیابان‌ها،‌ خانه‌ها و معابد شهر را زیر پوششی از زمین‌های زراعی سبز نشان می‌دهد به گفته باستان‌شناسان گستره این شهر باستانی را به خوبی مشخص کرده است.
زاهی هاواس، رئیس شورای عالی عتیقه جات مصر گفت:‌ استفاده از چنین امکانات و روش‌ها بهترین راه حل برای مشخص کردن مساحت و بزرگی این منطقه است زیرا دلتای مصر منطقه ای پرجمعیت و پوشیده از زمین‌های زراعی است که کاوش را برای باستان‌شناسان مشکل می‌سازد. برخلاف مناطق جنوبی مصر که بیابانی است و مقبره‌ها و معبد بی‌شماری دارد.
براساس اسناد تاریخی، اقوامی به نام هیکسوس‌ها، که مردمانی جنگجو از آسیا بوده و احتمالا اصالتی سمیتیک داشته اند به مدت یک قرن از سال‌های 1664 تا 1569 پیش از میلاد بر مصر حکومت می‌کردند و مناطق شمالی دلتای مصر را به عنوان پایتخت تابستانی خود برگزیده بودند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir