این فیلم بر مبنای جام جهانی راگبی در سال 1995 ساخته شده و مورگان فریمن 73 ساله در آن به نقش نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی ظاهر شده است. او برای بازی در این فیلم نامزد...
 
به گزارش خبر آن لاین،بازیگر سیاه‌پوست برنده اسکار مهمان افتخاری شانزدهمین جشنواره فیلم سارایوو است که ماه آینده برگزار می‌شود.
جشنواره سارایوو امسال 23 ژوئیه (اول مرداد) آغاز می‌شود و پس از 9 روز با نمایش فیلم «شکست‌ناپذیر» به کارگردانی کلینت ایستوود به پایان می‌رسد.
این فیلم بر مبنای جام جهانی راگبی در سال 1995 ساخته شده و مورگان فریمن 73 ساله در آن به نقش نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی ظاهر شده است. او برای بازی در این فیلم نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.
به گفته برگزارکنندگان جشنواره، فریمن در سارایوو با فیلمسازان بااستعداد منطقه بالکان دیدار می‌کند. بازیگر آمریکایی سال 2005 برای بازی در درام مشتزنی «عزیز میلیون دلاری» ایستوود برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و برای فیلم‌های Street Smart، «رانندگی برای خانم دیزی» و «رهایی از شاوشنک» هم نامزد اسکار بوده است.
او همچنین به خاطر صدای پرقدرتش شهرت دارد که در مستندها و فیلم‌های تبلیغاتی بسیار استفاده شده است.
شانزدهمین جشنواره فیلم سارایوو تا 31 ژوئیه (نهم مرداد) ادامه دارد. «سیرکوس کلمبیا» به کارگردانی دنیس تانوویچ فیلمساز برنده اسکار فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره است.
جشنواره فیلم سارایوو در آخرین سال‌های جنگ داخلی در بالکان (1995-1992) راه‌اندازی و به تدریج بزرگترین جشنواره سینمایی منطقه شد.
پارسال بیش از 230 فیلم از بیش از 50 کشور در جشنواره نمایش داده شد که تعدادی از آنها اولین بار در دنیا روی پرده رفتند.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir