او در یك كتابخانه ناگهان با زنی روبرو می‌شود كه سال‌ها پیش وی را می‌شناخته است. زن كه اكنون پس از یك ازدواج ناموفق پسری...
  
شبكه‌های مختلف سیما 15 فیلم سینمایی و تلویزیونی برای پخش در روزهای پایانی هفته و شنبه 5 تیرماه (مصادف با ولادت حضرت علی(ع)) در نظر گرفته‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای پایانی هفته مصادف با سالروز ولادت حضرت علی(ع) (پنجشنبه و جمعه 3، 4 و 5 تیرماه) فیلم‌‌های سینمایی و تلویزیونی دو شمشیر زن، چقدر وقت داری، اسرار پدری، مخمصه2، رویای لیپل، دو نفر و نصفی، از چاندنی چوك به چین، تروریست، قهرمان تحت تعقیب، تصرف پلهام، ماجراهای پینوكیو، جنگ سالاران، جبران، دزد خبیث و شبی در تهران از شبكه‌های یك، دو، سه، چهار و تهران پخش می‌شود.
 
*«دو شمشیرزن»
این فیلم به كارگردانی كیمی یوشی یاسودا پنجشنبه 3 تیرماه ساعت 15:22 از شبكه یك سیما پخش می‌شود.
درخلاصه داستان فیلم آمـده : " وانگ كانگ " شمشیرزن یك‌دست چینی به دعوت دوستش كاكوزن به ژاپن سفر می‌كند تا در معبدی اقامت كند. در راه با یك خانواده چینی آشنا می‌شود و برای نجات جان فرزند آنها از بی‌رحمی ماموران سلطنتی ژاپن مجبور به مبارزه می‌شود. در این مبارزه عده زیادی از كشاورزان و روستائیان كشته می‌شوند و ماموران دولتی مرگ آنها را به گردن وانگ كانگ می‌اندازند. پسر بچه كه شائولانگ نام دارد در كوهستان سرگردان می‌شود و با یك شمشیرزن نابینا به نام زاتوئیچی همراه می‌شود.
فیلم سینمایی دو شمشیرزن با نقش‌آفرینی شین تاروكاتسو و یووانگ، محصول سال 1971كشورهای ژاپن و هنگ كنگ است.
 
*«چقدر وقت داری»
فیلم تلویزیونی «چقدر وقت داری» به كارگردانی و تهیه كنندگی منوچهر صفرخانی جمعه 4 تیرماه ساعت 16 از شبكه یك سیما روی آنتن می‌رود.
این فیلم قصه «سیروس و جمشید» را روایت می‌كند كه علاوه بر رفاقت دیرینه 15ساله‌شان با هم باجناق نیز هستند، همچنین آن دو در مسائل مالی و كاری شریكند و از جایی كه بارها به دیگری نارو زده‌اند مرتب با هم اختلاف دارند. در همین بین دختر جمشید و پسر سیروس به یكدیگر علاقه‌مندند و قصد ازدواج دارند.
 
*«اسرار پدری»
فیلم تلویزیونی «اسرار پدری» شنبه 5 تیر ماه ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش می‌شود.
دانیال حكیمی در نقش روانشناسی بازی می‌كند كه مجرد است و در برنامه‌های تلویزیونی درخصوص شیوه‌های تربیتی فرزندان در خانواده‌ها، داد سخن می‌دهد. او در یك كتابخانه ناگهان با زنی روبرو می‌شود كه سال‌ها پیش وی را می‌شناخته است. زن كه اكنون پس از یك ازدواج ناموفق پسری نوجوان و بسیار شیطان دارد و در دیدارهای بعدی با دكتر روانشناس قرار ازدواج می‌گذارد به شرط آنكه همسر آینده‌اش بتواند با پسر او كنار بیاید. پس از گرفتاری‌های زیادی كه پسرك برای دكتر و اعضای مدرسه ایجاد می‌كند و باعث می‌شود. آنها كم كم به هم نزدیك شوند ناگهان سرو كله پدر واقعی پسرك پیدا می‌شود و با تهدید و ارعاب برای فروش منزل همسر سابقش و گرفتن حق نگهداری پسر، زن را تحت فشار قرار می‌دهد.
دانیال حكیمی و سحر ذكریا در فیلم تلویزیونی «اسرار پدری» به كارگردانی مسعود اطیابی از تولیدات مركز سیمافیلم بازی كرده‌اند.
 
*«مخمصه 2»
فیلم سینمایی «مخمصه 2» پنجشنبه 3 تیرماه ساعت 23:30 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
داستان فیلم سینمایی «مخمصه 2» به كارگردانی آلبرتو سیرونی و تهیه كنندگی كارلودیگلی اسپوستی از این قرار است كه: زنی به نام مارتینا از شوهرش شكایت كرده و می‌خواهد ثابت كند كه او را كتك می‌زند و آزار و اذیت می‌كند. شوهر زن «جان لوكا» پسر یكی از قضات با نفوذ منطقه است و به خاطراین نفوذ است كه كسی وكالت این پرونده را بر عهده نمی‌گیرد. گویدو گوئریری این پرونده را برعهده می‌گیرد. یك مددكار اجتماعی به نام «كلایدو» برای «گویدو» آزار «جان لوكا» را شرح می‌دهد و گویدو متوجه می‌شود كه شوهر زن یك روانی كامل است.
فیلم سینمایی «مخمصه 2» با بازی جورجی بونگیووانی، چیارا موتی و امیلیو سالف ریزی محصول سال 2007 كشور ایتالیاست.
 
*«رویای لیپل»
جمعه 4 تیرماه ساعت17:30 فیلم سینمایی رویای لیپل به كارگردانی لارس بوچل از شبكه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم با بازی كارل الكساندر سیدِل، آمریتا گیما و موریتز بلیب تیرو خواهید دید: لیپل پسر بچه حدوداً هشت ساله آلمانی‌ای است كه پدرش در آستانه سفر به كشوری دیگر برای شركت در مسابقه آشپزی است و برای مراقبت از او در طول مدت سفرش، پرستاری استخدام می‌كند. پرستار كه فردی سخت‌گیر و بداخلاق است به محض ورود به منزل آنها شروع به سختگیری درباره امور لیپل می‌كند. پدر لیپل كه از علاقه فرزندش به سرزمین‌های شرق و داستان‌ها و افسانه‌های آموزنده آن آگاه است قبل از رفتن كتابی از داستان‌های هزار و یكشب را برای لیپل باقی می‌گذارد.
لیپل كه در نبود پدرش سخت دلتنگ اوست، با خواندن ماجرای كتاب، آدم‌های زندگی خود را در قالب داستان تخیل كرده و با ماجراهای آن
همراه می‌شود.
فیلم سینمایی «رویای لیپل» به تهیه‌كنندگی آلریچ لیمِر محصول سال 2009 آلمان است.
 
*«دو نفر و نصفی»
فیلم سینمایی «دو نفر و نصفی» به كارگردانی یدالله صمدی و با بازی فرامرز قریبیان، علیرضا خمسه و آتنه فقیه نصیری جمعه 4 تیر ساعت 23:30 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
زن جوانی كه در مهدكودك كار می‌كند دختر یك ساله‌اش را با بچه‌های مهدكودك به پارك می‌برد. بر اثر غفلت او كالسكه بچه‌اش پریسا را در
سراشیبی پارك و خیابان و كوچه‌ها به راه می‌افتد و مادر كه به دنبال كالسكه است. پس از طی كردن مسیری طولانی كالسكه را گم می‌كند.
كالسكه رو به روی خانه دو مرد مجرد، كه پسرعمو هستند، توقف می‌كند.
 
*«از چاندی چوك به چین»
فیلم سینمایی «از چاندنی چوك به چین» شنبه 5 تیرماه ساعت 17:30 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
سیدهو یك جوان سربه‏هوا و بلندآرزوی هندی است كه از زندگی فعلیش خوشش نمی‏آید. او آشپزی است كه در رستوران برادرش كار می‏كند و با رجوع مداوم به طالع‏بین‏ها و كف‏بین‏ها می‏خواهد آینده خود را بداند و در صورت امكان آن را تغییر دهد. اما هرچه برادرش به او می‏گوید كه این كارها بیهوده و واهی است، او گوش نمی‏دهد. در همین زمان مردم روستایی در چین از ظلم مردی به نام «هوجو» به تنگ آمده‏اند. این مرد كه یك استاد كونگ‏فو است دارایی‏ها و دست‏رنج مردم این روستا را به یغما می‏برد.
اكشای كوبار در فیلم سینمایی «از چاندنی چوك به چین» به كارگردانی نی‌خایو ادوانی بازی كرده است.
 
*«تروریست»
فیلم تلویزیونی «تروریست» شنبه 5 تیرماه ساعت 23 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
یك گروه از منافقین در كشور آلمان مشغول فعالیت‌های پنهانی و سیاسی هستند. یكی از آنها با یك گروه پزشكی كه مشغول انجام تحقیقاتی روی مركز خاطرات مغز انسان هستند، آشنا می‌شود. او برخی از نفرات گروهك منافقین را كه از عراق برای مرگ تدریجی به آلمان فرستاده می‌شوند، برای انجام آزمایشات روی مغزشان به آنها معرفی می‌كند. وی در ازای این كار مبلغی از گروه پزشكی دریافت می‌كنند.
اما این گروه پزشكی آلمانی در معاینات و آزمایشات به تروریست بودن آنها پی می‌برند.
علی اوسیوند و قربان نجفی به عنوان بازیگران اصلی در فیلم تلویزیونی «تروریست» به كارگردانی حبیب الله بهمنی و تهیه‌كنندگی منصور سهراب‌پور به ایفای نقش پرداختند.
 
*«قهرمان تحت تعقیب»
فیلم سینمایی «قهرمان تحت تعقیب» به كارگردانی برایان اسمروز و با بازی كوبا كودنیگ جوئیور، ری لیوتا و كیم كواش صبح جمعه 4 تیر ساعت 11:30 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
یك رفتگر به نام «لیام كیس» به همراه دوستش «سواین» در رستوران نشسته‌اند كه ماشینی تصادف می‌كند و لیام در اقدامی شجاعانه دختر كوچكی به نام «مارلی» را نجات می‌دهد و در نظر مردم به قهرمان تبدیل می‌شود. لیام كه قبلاً همسرش را در تصادف از دست داده و تقریباً زندگی به هم ریخته‌ای دارد، بعد از این حركت قهرمانانه تغییری در زندگیش ایجاد می‌كند و برای سر و سامان گرفتن تصمیم می‌گیرد با كارمند بانكی به نام كایلا ازدواج كند.
فیلم سینمایی «قهرمان تحت تعقیب» محصول سال 2007 آمریكاست.
 
*«تصرف پلهام»
فیلم سینمایی «تمصرف پلهام» به كارگردانی جوزف سارجنت پنجشنبه 3 تیر ساعت 15:30 از شبكه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
در این فیلم با بازی والترمتهو، رابرت شائو و مارتین بالسان می‌بینیم: چهار سارق مسلح یكی از قطارهای متروی نیویورك را برای باج‌گیری با تمام مسافرانش به گروگان می‌گیرند.
آنها قطار را در یكی از تونلهای بین دو ایستگاه متوقف می‌كنند و با مركز تماس می‌گیرند و درخواست خود را مطرح می‌كنند.
فیلم سینمایی «تصرف در پلهام» محصول سال 1974 آمریكاست.
 
*«ماجرای پینوكیو»
فیلم سینمایی «ماجرای پینوكیو» به كارگردانی لوجی كامنسینی و با بازی فرانسو فرانچی و نینو مان فردی جمعه 4 تیر ماه ساعت 20:45 در قالب برنامه «سینما 4» از شبكه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
داستان شناخته شده عروسك چوبی پینوكیو كه توسط پیرمردی به نام ژپتو از یك تكه چوب تراشیده می‌شود. فرشته مهربان و خوش قلبی دورا دور مراقب اوست و تلاش می‌كند، رسم مهربانی را به او یاد بدهد. پینوكیو به خاطر كارهای بدی كه انجام می‌دهد دچار دردسرهای فراوانی می‌شود. او نهایتا به خانه بازمی‌گردد و به دلیل كمك به پدرش مورد بخشش قرار می‌گیرد و یك روز صبح بعد از آنكه از خواب بیدار می‌شود، به پسربچه‌ای زیبا تبدیل شده است.
فیلم سینمایی «ماجراهای پینوكیو» محصول مشترك كشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان در سال 1972ساخته شده است.
 
*«جنگ سالاران»
فیلم سینمایی «جنگ سالاران» 40 دقیقه بامداد روز جمعه 4 تیر از شبكه تهران پخش می‌شود.
این فیلم كه در دهه هفتاد قرن نوزده میلادی یعنی در اواخر دوران حكومت سلسه چینگ می‌گذرد، مناطق مختلف كشور چین دچار قحطی و
جنگ می‌شوند. یكی از افسران نظامی به نام تانگ چینگ یون كه در جنگ شكست می‌خورد اسیر راهزن‌های كوهستان شده و با دو نفر از
فرماندهان آن‌ها به نام اوبانگ و چائو آرخو پیمان برادری می‌بندد تا به اتفاق هم به مردم خدمت كنند.
جت لی و تاكشی كانشیرو در فیلم سینمایی «جنگ سالاران» ساخته پیترجان در ژانرحادثه‌ای، درام، تاریخی و جنگی ایفای نقش كرده‌اند. فیلم سینمایی «جنگ سالاران» در سال 2007 در كشور هنگ كنگ و چین ساخته شده است.
 
*«جبران»
عصر روز جمعه 4 تیرماه ساعت 14:30 فیلم سینمایی «جبران» به كارگردانی لی جونگ جی او جینگ از شبكه تهران سیما پخش می‌شود.
این فیلم داستان شیائوخو زن پلیسی است كه وقتی قصد دارد گربه‌ای را از بالای درخت پایین بیاورد، از درخت پایین می‌افتد و در اثر آویختن به لباس مردی به نام بوتانگ لی كه به تازگی از تایلند به هنگ كنگ آمده است، باعث می‌شود كه لباس بو پاره شود. سپس در حین دوختن و آماده كردن لباس، بو از شیائوخو می‌خواهد كه به وی رستورانی معرفی كند و چون شیائوخو نیز گرسنه است و متوجه می‌شود كه بو به خوبی نمی‌تواند راه‌ها را در هنگ كنگ پیدا كند، وی را تا رستوران همراهی می‌كند. در رستوران شیائوخو به چند مرد كه دور میزی نشسته‌اند مشكوك می‌شود و از آنها می‌خواهد مدارك شناسایی خود را نشان دهند، اما این افراد كه تبهكار هستند به شیائوخو حمله می‌كنند و بو وارد
عمل شده و شیاخو را با آمادگی رزمی فوق العاده‌اش نجات می‌دهد و تبهكاران را دستگیر می‌كنند.
اوچینگ و سلینا جادمی در فیلم سینمایی «جبران» در ژانر پلیسی و رزمی محصول سال 2008 كشور هنگ كنگ به ایفای نقش پرداختند.
 
*«دزد خبیث»
فیلم سینمایی «دزد خبیث» به كارگردانی آلبرت دوپونتل شنبه 5 تیرماه ساعت 14:30 از شبكه تهران پخش می‌شود.
خانم توما پیرزنی ساده و مهربان است كه مدتی بر این باور بوده كه خداوند او را نیامرزیده است كه با تمام پیش آمدهای بدی كه برای او اتفاق افتاده، تاكنون نمرده است. با بازگشت پسرش كه یك تبهكار و سارق است، او متوجه می‌شود كه وی موجود خبیثی است كه در زمان كودكی‌اش هم باعث آزار و اذیت بسیاری شده است.
كاترین فروت، آلبرت دوپونتل، بولی لانرس، نیكلاس ماری در فیلم سینمایی «دزد خبیث» محصول سال 2009 كشور فرانسه در ژانر كمدی ایفای نقش كرده‌اند.
 
*«شبی در تهران»
فیلم تلویزیونی «شبی در تهران» به كارگردانی بهرام كاظمی شنبه 5 تیرماه ساعت22:30 از شبكه تهران پخش می‌شود.
داستان با بازی رامبد جوان، ماهایا پطروسیان، سعید پیردوست، منوچهر علیپور، محمد شیری و امیر نوری یك زن و شوهر جوان را روایت می‌كند كه برای استخدام در شركتی از رشت عازم تهران می‌شوند. اما در طول سفر و در تهران مشكلات متعدد سراغ آنها می‌آید.
فیلم تلویزیونی «شبی در تهران» از تولیدات سال 1386 در ژانر درام، كمدی و طنز اجتماعی ساخته شده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com