«كلوز آپ» بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده ‌است. حسین سبزیان یک عاشق سینما وارد خانواده‌ای می‌شود و خود را محسن مخملباف معرفی می‌کند. در پایان فیلم مخلملباف واقعی پیدا می‌شود و...
 
به گزارش ایسنا، « کلوز آپ» ساخته عباس کیارستمی با کیفیت بلو-ری روانه بازار جهانی شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی آمازون ،‌ نسخه بلو-ری فیلم «كلوزآپ» با مدت زمان ‌٩٨ دقیقه و به قیمت ‌٤٩/٣٤ دلار در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
این شیوه‌ی عرضه برای اولین بار برای یك فیلم ایرانی اتفاق می‌افتد كه بدین شكل عرضه شود.
«كلوز آپ» بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده ‌است. حسین سبزیان یک عاشق سینما وارد خانواده‌ای می‌شود و خود را محسن مخملباف معرفی می‌کند. در پایان فیلم مخلملباف واقعی پیدا می‌شود و سبزیان در دادگاه می‌گوید: «به دلیل علاقه به سینما دست به این کار زدم.»
این فیلم در سال ‌٨٦ ساخته شد و تمامی بازیگران در نقش اصلی خود بازی می‌کنند. مثلاً سربازی که سبزیان را در فیلم دستگیر می‌کند همان سربازی است که واقعا سبزیان را دستگیر کرده است. این فیلم یک نمونه موفق از سینمای مستند است که خط داستانی مشخصی را براساس واقعیت دنبال می‌کند.
«نانی مورتی» کارگردان سرشناس ایتالیایی در سال ‌١٩٩٦ فیلم کوتاهی با نام روز افتتاحیه «کلوزآپ» درباره نمایش کلوزآپ در رم ساخت.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ  و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir