مقامات واتیکان این هفته این نقاشیها را درکنار نخستین تصاویر کشف شده از سنت جان ( یوحنا) و اندرو (اندراوس) در زیرزمین یک اتاقی که از آن به عنوان محل خاکسپاری استفاده می‌شده رونمایی کردند...
 
به گزارش مهر، تکنولوژی لیزر قرن بیست و یکم پنجره جدیدی را بر نخستین روزهای کلیسای کاتولیک باز کرده و محققان در سردابهای نمناک و قدیمی رم در ایتالیا را به کشف نخستین شمایلهای به دست آمده از سنت پیتر و پل ( پطرس و پولس) رسانده است.
 به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات واتیکان این هفته این نقاشیها را درکنار نخستین تصاویر کشف شده از سنت جان ( یوحنا) و اندرو (اندراوس) در زیرزمین یک اتاقی که از آن به عنوان محل خاکسپاری استفاده می‌شده رونمایی کردند.
این تکنیک می‌تواند در شیوه بازیابی آثار هنری باستانی که مایلها داخل سردابهای شهر بیت المقدس، محلی که مسیحیان مردگان خود را به خاک می‌سپردند، تغییرات شگفتی ایجاد کند.
این شمایلها در سقف مقبره یک زن اشراف زاده رومی در مقبره سانتا تکلا نزدیک محلی است که گفته می‌شود سنت پل به خاک سپرده شده کشف شد.
 
رم دارای چندین مقبره از این دست است که از اماکن مهم جذب گردشگر به شمار می‌رود و توضیح دهنده سنتهای اولیه در کلیسا است، زمانی که مسیحیان از آزادی دینی برخوردار نبودند.
ازآنجا که به خاک سپردن مردگان داخل دیوارهای شهر ممنوع بود و اجساد بی‌خدایان رومی معمولاً پس از مرگ سوزانده می‌شدند، مسیحیان این مقبره‌های زیر زمینی را خارج از دیوارهای شهر رم به عنوان گورستانهای زیر زمینی حفر کردند. کارهای هنری که به واسطه آن این مقبره‌ها تزئین شده اغلب ساده و ذاتا نمادین هستند، اما شمایل نقاشی شده روی سقف مقبره سانتا تسلا نخستین شواهد از ارادت مسیحیان روزهای اولیه کلیسا به حواریون است.
دفتر باستان‌شناسی مقدس واتیکان ناظر این پروژه دو ساله را با بودجه بیش از 70 هزار دلار برای اولین بار در بازیابی نقاشی‌های دیواری مقبره ها با لیزر دنبال می‌کند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com