فیلم شب
«شب» داستان پیرمردی خلافکار است که یک مامور نیروی انتظامی وظیفه دارد او را به بازداشتگاه برساند. اما به دلیل مشکلاتی مجبور می‌شود...

فیلم سینمایی "شب" به کارگردانی رسول صدرعاملی بعد از فیلم "بیداری رویاها" اکران عمومی می‌شود.
غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی مرکز خدمات سینمایی حوزه هنری در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: "شب" در گروه سینمایی استقلال اکران می‌شود و پس  از آن فیلم "ملک سلیمان" همزمان با عیدفطر به روی پرده می‌رود. همچنین پخش "ناسپاس" حسن هدایت نیز برعهده حوزه هنری است، اما هنوز زمان اکران این فیلم قطعی نیست.
وی که یکی از اعضای انجمن سینماداران است درباره افزایش روزهای بلیت نیم بها افزود: اداره نظرات و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد نامه‌ای در همین ارتباط به شورای صنفی نمایش ارائه کرده است تا نظر آنها و دیگر صنوف را جویا شوند. فکر می‌کنم در جلسه آینده شورای صنفی این موضوع بررسی شود.
"شب" داستان پیرمردی خلافکار است که یک مامور نیروی انتظامی وظیفه دارد او را به بازداشتگاه برساند. اما به دلیل مشکلاتی مجبور می‌شود شب را در مهمانخانه‌ای در مشهد بگذراند. فیلمنامه را کامبوزیا پرتوی بر اساس طرح اصغر فرهادی نوشته است.
عزت‌الله انتظامی، مرحوم خسرو شکیبایی، امین حیایی و... بازیگران "شب" هستند که در جشنواره فیلم فجر چند جایزه از جمله بهترین بازیگر مرد برای حیایی را به دست آورد و در جشنواره مذهب امروز ایتالیا درخشید.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com