او درباره مضمون این فیلمنامه گفت: «فیلمنامه «درباره بعضی از خودمان» زندگی واقعی، سختی‌ها،‌ ناگواری‌ها، عدم امنیت هفت ستاره...
 
چیستا یثربی این روزها مشغول نگارش دو فیلمنامه سینمایی به نام‌های «درباره بعضی از خودمان» و «پری دریایی» است.
او درباره مضمون این فیلمنامه گفت: «فیلمنامه «درباره بعضی از خودمان» زندگی واقعی، سختی‌ها،‌ ناگواری‌ها، عدم امنیت هفت ستاره سینما و تئاتر دهه امروز است. دو تن از هفت ستاره، بازیگران تئاتر و بقیه بازیگران سینما هستند و قرار است در این فیلم هنرمندان دیگری نقش آنها را بازی کنند، اما با توجه به نوع دیالوگ‌ها و اتفاقات رخ‌داده در فیلم مخاطبان براحتی می‌توانند این ستاره‌ها را شناسایی کنند.»
وی در ادامه گفت: «این فیلمنامه در مراحل آخر نگارش است و پس از دریافت پروانه ساخت مراحل پیش‌تولید آن به زودی شروع خواهد شد.»
این کارگردان تئاتر و فیملنامه‌نویس افزود: «فیلمنامه «پری دریایی» براساس یکی از نمایشنامه‌هایم نوشتم. دومین فیلمنامه‌ای است که قصد دارم به گلاب آدینه بسپرم تا آن را کارگردانی کند.»
یثربی گفت: «این فیلمنامه درباره نهضت مخفی زنان در دوره رضا خانی است و قصه «پری دریایی» در نخستین دبیرستان دخترانه شبانه‌روزی در تهران رخ داده و یک اتفاق ساده در جامعه آن زمان منجر به یک نهضت مخفی زنانه می‌شود.»
یثربی پیش از این سابقه نگارش فیلمنامه «دعوت» حاتمی‌کیا را در حوزه فیلم‌های سینمایی دارد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir